چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
میثاق طلبگی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان از شرکت ۳۵۰ نفر از متقاضیان ورود به حوزه در مقاطع سیکل و دیپلم، در طرح میثاق طلبگی خبر داد.

حجت الاسلام کشوری دلاور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به طرح میثاق طلبگی حوزه علمیه استان همدان، اظهار داشت: این طرح در 2 دوره با حضور 110 نفر از متقاضیان دیپلم و 240 نفر از متقاضیان سیکل ورود به حوزه، در پانزدهم و بیست و سوم مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد. 

وی ابراز داشت: طرح میثاق طلبگی، دوره ای آموزشی – تهذیبی است که متقاضیان ورود به حوزه با طی نمودن آن با زندگی طلبگی، فضای حوزه، اهداف روحانیت و رسالت حوزه، آشنا شده و افراد توانمند برای ورود انتخاب خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری طرح میثاق طلبگی، خاطرنشان ساخت: «تصحیح انگیزۀ تحصیل در طلاب»، «آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه» و همچنین «آشنایی با اهداف، رسالت ها و وظایف طلبگی» از جمله ضرورت های برگزاری این طرح می باشد.

حجت الاسلام کشوری دلاور به اهداف این طرح نیز اشاره کرد و گفت: «فراهم آوردن امکان آشنایی دقیق داوطلبان با نظام تعلیم و تربیت حوزه و رسالت و وظایف روحانیت»، «مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی و حجره نشینی»، «آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی جهت هوشیاری و نیفتادن به دام لغزش ها»، «تمرین سحر خیزی و انس با قرآن و نماز جماعت»، «آشنایی با اساتید برجستۀ اخلاق جهت انس و ارتباط با آنان در مسیر طلبگی»،«ارزیابی اخلاقی، رفتاری طلاب جهت تداوم مسیر طلبگی و جلوگیری از تحصیل کسانی که صلاحیت آنها از حیث خصوصیات اخلاقی- رفتاری احراز نگردیده است» و «فراهم آمدن امکان گزینش آگاهانه مسیر طلبگی برای ورود به حوزه» از جمله اهداف می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha