شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید برضرورت هماهنگی مجلس و دولت در حل مشکل بیکاری و اعتیاد جوانان، گفت: متاسفانه روز به روز بر تعداد معتادان افزوده می شود و این مسئله زنگ هشدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: سفر اعضای کمیسیون های مختلف مجلس به شهرها و استان ها حرکتی مهم و مثبت بوده و نشانگر آن است که نمایندگان دغدغه مند بوده و به فکر معیشت مردم هستند.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی، یکی از کمیسیون های مهم مجلس است، چرا که مقام معظم رهبری نسبت به رسیدگی به وضع امور داخلی و تقویت آن تاکید فراوانی دارند و اگر مشکلات داخل کشور شناسایی شده و حل شود، این نظام به عنوان یک الگوی کامل و جامع برای جهانیان درخواهد آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که دو مسئله بیکاری و اعتیاد باید در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: علاوه بر این که دولت و مجلس باید به فکر بیکاری جوانان باشند، خود آنان نیز باید به دنبال کار باشند و توجه داشته باشند که تحصیل علم صرفا جهت پشت میز نشینی، یک تفکر غلط است و این دیدگاه باید اصلاح شود، چرا که حتی در کشور های توسعه یافته افراد فارغ التحصیل دانشگاه هم مشغول کشاورزی و صنعت های مختلف هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که دولت و مجلس باید با هماهنگی بیشتر در صدد شناسایی و حل مشکلات جامعه باشند، افزود: متاسفانه روز به روز بر تعداد افراد معتاد اضافه می شود و این یک زنگ هشدار بزرگ است و باید نسبت به آن توجه کرد. چرا که آسیب اجتماعی بسیاری مهمی است و اگر این وضع ادامه پیدا کند، زیان های جبران ناپذیری متوجه جامعه خواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: یکی از برنامه های استکبار ترویج مواد مخدر و مشروبات الکلی در بین جوانان است.

وی با اشاره به این که تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهمترین هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را هدف گرفت و پس از ضعف ایمان و عقیده و سستی اراده کشورشان را تصرف کرد و نباید بگذاریم تا ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه گفت: خلاء های قانونی نسبت به مبارزه با اعتیاد باید در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی واقع شده و با همکاری ارگان های مربوطه، شاهد جلوگیری از اعتیاد در جامعه باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha