پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماز جمعه

حوزه/ مسئول ستادهای نماز جمعه کشور گفت: در حال حاضر ۳۹هزار نفر عضو ستادهای برگزاری نماز جمعه در کشور هستند و بدون هیچ چشم داشتی در حال فعالیت می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در لرستان، حجت الاسلام سیاح، امروز در جریان بازدید از مصلای جدید خرم آباد، در جمع خبرنگاران گفت:هم اکنون ۳۹هزار نفر در کشور عضو ستادهای برگزاری نماز جمعه هستند که از این تعداد ۱۴هزار نفر را بانوان و ۲۵هزار نفر را آقایان تشکیل می دهند.

مسئول ستادهای نماز جمعه کشور با اشاره به این که این آمار تنها آمار حلقه های مرکزی است، افزود: با احتساب سایر افراد در حلقه های فرعی، این آمار بالاتر نیز خواهد رفت.

وی با اعلام این که ستادهای نماز جمعه مردمی هستند، ادامه داد: امروز اعضای این ستادها از هر قشری از جمله حوزویان، دانشگاهیان، معلمان، کشاورزان و اصناف هستند و بدون هیچ چشمداشتی در حال فعالیت می باشند.

حجت الاسلام سیاح با اشاره به این که فعالیت در تشکل های مردمی ویژگی های های خود را داراست، ابراز داشت: ستاد مرکزی برای جذب جوانان برنامه های فرهنگی خاصی از جمله ایجاد سایت ها، وبلاگ ها، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی، ورزشی و ایجاد پایگاه هایی مرتبط با سن جوانان را طراحی نموده و اقدامات انجام شده فرهنگی در نهایت باید به جذب نسل جوان به شرکت در نماز جمعه منجر شود.

مسئول ستاد نماز جمعه کشور با اشاره به این که خطبه های ائمه جمعه در سراسر کشور نیز راهکار دیگری برای جذب جوانان، تصریح کرد: ائمه جمعه تلاش کنند خطبه ها را متناسب با اوضاع روز جامعه و همچنین مشکلات مردم و مناطق ایراد نمایند.

وی در پایان، از اتمام جمع آوری اطلاعات و آثار شهدای ستادهای نماز جمعه های کشور خبر داد و گفت: پس از مستند سازی این آثار، در آینده یادواره شهدای عضو این ستادها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha