جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلاس درس طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، از آغاز دوره تثبیتی داوطلبان ورود به حوز علمیه آذربایجان شرقی، از شنبه دهم مرداد ماه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صمد ناصری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، از آغاز دوره تثبیتی مدارس علمیه تبریز از شنبه دهم مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: دوره تثبیتی حوزه علمیه تبریز، با حضور 150 نفر از متقاضیان تحصیل علوم دینی به مدت 30 روز همراه با برنامه های آموزشی و تهذیبی برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، این مرحله را مرحله نهایی پذیرش طلاب اعلام کرد و ادامه داد: بعد از آزمون کتبی و انجام مصاحبه ای شناختی، مرحله اختبار و تثبیت مرحله نهایی پذیرش حوزه های علمیه می باشد، از این رو کسانی که این مرحله را با موفقیت طی کنند می توانند در حوز به تحصیل بپردازند.

وی، دوره اختبار و ثبیت را یک دوره خود شناسی و دگر شناسی عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این دوره با قرار گرفتن در محیط حوزوی، خود را نسبت به شرایط و ملزومات چنین محیطی سنجش می کنند، از این رو می توانند در ادامه راه و یا عدم آن تصمیم گیری نهایی را داشته باشند.

این استاد حوزه اضافه کرد: از طرف دیگر مسؤولان، مدیران و اساتید حوزه در این مدت متقاضیان تحصیل در حوزه های علمیه را مورد ارزیابی اخلاقی، شخصیتی قرار می دهند و استعداد آن ها را در توانایی تحصیل دروس حوزه های علمیه سنجش می کنند.

حجت الاسلام ناصری، شرکت کنندگان در این دوره را از مدارس علمیه امام صادق(ع)، امیرالمؤمنین(ع) و مدرسه ولی‌عصر(عج) اعلام کرد و گفت: مدرسه سالار شهیدان تبریز این دوره را اجرا خواهد کرد، همچنین حدود50 طلبه نیز مربوط به حوزه تازه تأسیس ابافضل(ع) بخشایش می باشند.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز خاطرنشان کرد: این دوره در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز نیز به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha