پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه توجه به مباحث سیاسی در دانشگاه ها و بصیرت افزایی را از دیگر مؤلفه های مهم ضیافت اندیشه عنوان کرد و گفت: گاهی مشاهده می شود که دشمن با نفوذ و استقرار در دانشگاه ها، سعی در تأمین اهداف سیاسی خود از مسیر تغییر نگرش جوانان دارد که برگزاری برنامه های انقلاب فرهنگی از جمله برنامه های بصیرت افزایی می تواند کمکی فکری برای دانشجویان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه این استان، با تأکید بر تخصص و پیشرفت علمی اساتید در مراکز علمی، غفلت از مبانی دینی را آسیب زننده دانست و گفت: ضیافت اندیشه با هدف پوشش دادن اثرات نامطلوب و بصیرت افزایی در زمینه های علمی و اعتقادی در سه محور تشکیل شده است.

وی افزود: تعلیم و تربیت از مهترین وظایف مدرسین و اساتید دانشگاه ها بوده و امروزه و پیشرفت علمی به تنهایی ثمره ای نخواهد داشت؛ چراکه تربیت در کنار علم نتیجه خواهد داد.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: قرآن کریم نسبت به اهمیت تعلیم و تربیت تأکید فراوانی داشته و هدایت و نجات انسان از تاریکی را نجات تمام بشریت می داند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ابراز داشت: علم آموزی و تولید دانش بدون تربیت معنوی و دینی؛ نه تنها ثمره مطلوبی در برنخواهد داشت؛ بلکه احتمال ضرر نیز در او هست؛ چراکه امروزه بشر با تولید علم و پیشرفت های نوین در بیشتر موارد از دانش های روز علیه انسان ها و تخریب و نابودی بشر استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توجه به مباحث سیاسی در دانشگاه ها و بصیرت افزایی را از دیگر مؤلفه های مهم ضیافت اندیشه عنوان کرد و گفت: گاهی مشاهده  می شود که دشمن با نفوذ و استقرار در دانشگاه ها، سعی در تأمین اهداف سیاسی خود از مسیر تغییر نگرش جوانان دارد که برگزاری برنامه های انقلاب فرهنگی از جمله برنامه های بصیرت افزایی می تواند کمکی فکری برای دانشجویان باشد.

امام جمعه ارومیه اذعان داشت: معرفت افزایی و تبیین معارف دینی، خنثی کننده نقشه های دشمن است که در بسیاری از موارد با تغییر زیر ساخت های فکری جوانان، در صدد هجمه به باورهای دینی و معنوی آنان می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی خاطرنشان ساخت: موضوع قرائت پذیری متون دینی در دهه 70 از جمله شبهه افکنی های دشمنان بود که با ایجاد این مباحث فکری در زمینه دینی، بسیاری از متدین را دچار تزلزل نمود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: تخصص در رشته های گوناگون و کسب مراتب علمی، باید همراه با تقویت معنویت و باورهای دینی باشد تا دشمن به وسیله ایجاد شبهه، نتواند در اعتقادات مذهبی و استفاده علم در مسیر رشد و نوآوری، خللی وارد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha