پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلمان

حوزه/ شیخ میثم سلمان گفت: رژیم آل خلیفه بنا بر توصیه کمیته حقیقت یاب بحرینی و همچنین بنا بر معاهده بین المللی که بحرین در سال ۱۹۹۰ امضا کرده موظف است از ارتکاب هرگونه تحریک طایفی و مذهبی و تبعیض نژادی توسط مسئولان و مقامات رسمی بحرین جلوگیری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین، از مقامات بحرینی خواست عامل تحریک طایفی علیه شیعیان را مجازات کنند.

وی افزود: یکی از مسئولان رسمی رژیم روز سه شنبه در صفحه رسمی خود در یکی از شبکه های اجتماعی شیعیان را تروریست خوانده است.

شیخ میثم سلمان رژیم آل خلیفه را مسئول تحریک طایفی علیه شیعیان دانست و گفت: رژیم آل خلیفه بنا بر توصیه شماره 1724 کمیته مستقل حقیقت یاب بحرینی موظف است تدابیر لازم برای جلوگیری از تحریک طایفی در رسانه ها را بیندیشد و بر این اساس رژیم آل خلیفه در برابر جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی به خاطر گسترش فزاینده تحریک و تبعیض دینی در بحرین مسئول است.

وی افزود: رژیم حاکم در بحرین بنا بر معاهدات بین المللی که در مارس 1990 امضا کرده برای از بین بردن تمام اشکال تبعیض نزادی مسئول است، اما همین رژیم دست به اقداماتی می زند که با بندهای این توافق نامه در تضاد است؛ چرا که بنا بر این معاهده رژیم آل خلیفه نباید به مسئولان و مقامات و مؤسسات دولتی اجازه دهد دست به تبعیض نژادی و تحریک مذهبی بزنند.

مسئول آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین از سازمان های حقوقی بین المللی خواست هرچه زودتر توسط اعضای کمیته مبارزه با تبعیض نژادی به دولت بحرین به خاطر مخالفت صریح با معاهده خود و اقدام به تحریک طایفی توسط مسئولان دولتی تذکر بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha