پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجمع

حوزه/ عفیفی درباره انتخای موضوع آسیب شناسی تبلیغ اسلام برای نشست آینده مجمع گفت: عیفیفی گفت: انتخاب این موضوع با توجه به چالش های معاصر و فهم خطای نصوص دینی توسط برخی مبلغان افراطی صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مجمع تحقیقات اسلامی الازهر روز سه شنبه آینده فعالیت موسم فرهنگی خود را که در سه ماه گذشته آغاز شده از سر می گیرد. این برنامه در ماه مبارک رمضان متوقف شده بود.

دکتر محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر در این باره گفت: فعالیت های موسم فرهنگی روز سه شنبه آینده از سر گرفته می شود و افزود: برنامه آینده ما با عنوان" بحران تبلیغ اسلام در جهان معاصر" خواهد بود که با سخنرانی دکتر بکر ذکی عوض، استاد فرهنگ اسلامی و رئیس سابق دانشکده اصول دین قاهره برگزار خواهد شد.

عفیفی گفت: انتخاب این موضوع با توجه به چالش های معاصر و فهم خطای نصوص دینی توسط برخی مبلغان افراطی صورت گرفته؛ چرا که مبلغان افراطی از متون و نصوص دینی برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد درگیری و نزاع به نام دین استفاده می کنند و نمی توانند مساله تعدد دین و مذهب و فرهنگ ها را به خوبی درک کنند و از این رو به دیگران احترام نمی گذارند.

وی افزود: این نشست با حضور واعظان الازهر از تمام کشور برگزار می شود و ابعاد مختلف این موضوع و همچنین اسباب ایجاد بحران تبلیغ و راه حل های آن مورد بررسی قرار می گیرد.

'>در این بیانیه تاکید شده چنین دعوت هایی به دنبال بر هم زدن شادی مردم در آستانه افتتاح کانال سوئز است؛ چرا که افتتاح این کانال موجب راحتی مردم خواهد بود، اما این افراد باید بدانند مردم مصر در برابر چنین توطئه هایی آگاه هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha