جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ یزبک

حوزه/ شیخ یزبک از سکوت شورای امنیت در برابر قتل عام قانا در سال ۲۰۰۶ توسط صهیونیست ها و همچنین یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی انتقاد کرد و گفت: سیاست های اشتباه و خودمحوری مسئولان لبنان مجالی برای نشان دادن تمدن در لبنان باقی نگذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ محمد یزبک رئیس شورای شرعی حزب الله در خطبه های نماز جمعه این هفته و در حضور محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران و آیت الله اراکی دبیرکل محمع جهانی تقریب مذاهب، از سکوت شورای امنیت در برابر قتل عام دوم قانا توسط صهیونیست ها در ماه مارس 2006 انتقاد کرد و گفت: شورای امنیت تا کنون حتی جرات نداشته جنایت ها و توحش صهیونیست ها و قتل عام مردم توسط آنها را محکوم کند.

وی افزود: ما در اینجا با شهدا و ملت خود پیمان می بندیم که تا ریشه کن ساختن صهیونیست ها از فلسطین و نابودی تروریست ها تکفیری به مقاومت ادامه می دهیم.

رئیس هیئت شرعی حزب الله ضمن تبریک عید ارتش لبنان به ارتشیان لبنان گفت: ارتش تنها ضامن وحدت لبنان و رشته وحدت تمام گروه ها و از مهم ترین ثروت ما در همزیستی در لبنان است و خون سربازان ارتش همچون خون مقاومت و مردم است.

وی افزود: ما همواره دوست داریم چهره ای متمدن از لبنان و فرهنگ و اندیشه و دین و قهرمانان لبنان به جهان عرضه کنیم، اما متاسفانه سیاست اشتباه و غرق در تعصب و خودمحوری مسئولان لبنان باعث شده کشور غرق زباله شود و مجالی برای تمدن باقی نماند در صورتی که هر شهروندی حق دارد بپرسد چگونه مشکل زباله ها به وجود آمده و چگونه می شود از محیط زیست مراقبت کرد؟ آیا در جهان چنین مشکلی در غیر از لبنان هم وجود دارد؟ واقعیت این است که مردم از وعده های مسئولان خسته شده اند و معلوم نیست سیاستمداران لبنان برای عمل به وظایف خود منتظر چه چیزی هستند؟

شیخ یزبک در ادامه خطبه های خود از سکوت عربی و مسلمانان و کشورهای جهان در برابر حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی انتقاد کرد و از مواضع اتحادیه علمای مقاومت در حمایت از فلسطین و موضع گیری های حامیان مقاومت در منطقه تقدیر کرد و گفت: این موضع گیری ها موجب امیدوار شدن مردم فلسطین به آزادی فلسطین می شود.

وی افزود: ایران پس از گرفتن حق هسته ای خود به برکت رهبری حکیمانه و بیداری علما و خون شهدا و ایستادگی مرد خود با سربلندی وارد باشگاه کشورهای هسته ای شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha