شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباس رحیمی - خمینی شهر

حوزه/ روحانیت حافظ اصلی دین مردم اسلام است و حوزه های شیعه پناهگاه مردمی هستند که همواره مورد هجمه دشمن و شیاطین و مهاجمین فکری قرار می گیرند.

حجت الاسلام عباس رحیمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به تاثیر وجود حوزه های علمیه در شهرستان ها، اظهار داشت: بدون شک روحانیت حافظ اصلی دین مردم اسلام است و حوزه های شیعه پناهگاه مردمی هستند که همواره مورد هجمه دشمن و شیاطین و مهاجمین فکری قرار می گیرند.

وی با بیان این که علمای شیعه مرزداران فکری جامعه هستند، افزود: حوزه های علمیه هرچه گسترده تر و دارای کیفیت بالایی باشند، به طور قطع بهتر می توانند وظایف سنگین خود را انجام دهد.

امام جمعه خمینی شهر، شرایط امروز را حساس خواند و ابراز داشت: هجمه فرهنگی دشمن علیه اسلام و شیعه بسیار شدید شده و اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی در دستور کار دشمن قرار گرفته است و حوزه و روحانیت می توانند در مقابل هجمه های و توطئه ها بایستند، لذا گسترش حوزه های علمیه بسیار لازم است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این که متولیان امر باید زمینه حضور جوانان را در حوزه فراهم آورند، گفت: گسترش و تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها می تواند به جذب بیشتر جوانان کمک کند.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به وضعیت حوزه علمیه این شهرستان، افزود: در این شهرستان 7 مدرسه علمیه ویژه خواهران وجود دارد که تحت نظارت مدیریت حوزه علمیه اصفهان می باشند، همچنین دو مدرسه برادران جوادالائمه(ع) دارای بیش از 100 طلبه و مشکات با حدود 30 طلبه  به امر تربیت طلاب اشتغال دارند.

انتهای پیام 38/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha