چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 355528
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
روزی حلال

حوزه/ یکی از نکات حیاتی و مهمی که پدران باید به آن توجه داشته باشند این است که چگونه رزق و روزی خود را به دست می آورند و از این رزق به خورد همسر و فرزندانشان می دهد.

حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با اشاره به روز جهانی شیر مادر، به حدیث نبوی پیامبر اعظم(ص) مبنی بر «لَيسَ لِلصَّبِيِّ لَبَنٌ خَيرٌ مِن لَبَنِ اُمِّهِ» اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) در این کلام گهر بار بیان می کنند که براي كودک، شيري بهتر از شير مادرنيست، چرا که بنا بر مسایل ژنتیکی تأثیر خاصی بر کودک می گذارد.

وی با اشاره به آثار لقمه حلال بر سرنوشت کودک، تصریح کرد: یکی از نکات حیاتی و مهمی که پدران باید به آن توجه داشته باشند این است که چگونه رزق خود را به دست می آورند و از این رزق به خورد همسر و فرزندانشان می دهد.

حجت الاسلام منصوری، افزود: اگر خدایی ناکرده مادر از غذایی تغذیه کند که همسرش از راه حرام آن را به دست آورده باشد، یقینا آثار نامطلوبی به همراه خواهد داشت و این مسئله، جامعه را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به وظایف پدر خانواده در تغذیه همسر و فرزندان، گفت: خداوند متعال چندین بار بیان کرده که من رزق دو چیز را فراهم می کنم، یکی ازدواج و دیگری کودک نوزاد؛ به همین دلیل توصیه می کنم به همه مردان که سعی و تلاش خویش را بر کسب روزی حلال معطوف کنند تا خدایی ناکرده دچار بلا و مصیبت نشود.

وی به آثار مطلوب و شگرف لقمه حلال بر عاقبت بخیری انسان اشاره کرد و گفت: اگر فرزند با شیر پاک مادر تغذیه شود، بنا به فرمود مولای متقیان، حضرت علی(ع) «فَإنَّ الوَلَدَ يَشِبُّ عَلَيهِم»، در آینده به سمت و سویی الهی سوق خواهد یافت.

حجت الاسلام منصوری به بیان نکاتی در خصوص آداب معنوی شیر دادن به فرزند خردسال پرداخت و اظهار داشت: از آنجایی که بدن به طور مستمر در حال تولید انرژی و تمام اجزای بدن دارای انرژی است، وضو گرفتن سبب از بین رفتن انرژی های زائد می شود و این مسأله کمک به افزایش شیر مادر و کیفیت آن می شود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان تصریح کرد: وضو گرفتن و رو به قبله نشستن، خواندن اذکار به ویژه آیة الکرسی و قرائت قرآن علی الخصوص سوره مبارکه قدر تأثیر بسزایی در عاقبت بخیری کودک می گذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha