جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردو

حوزه/ اردوی فرهنگی تفریحی خانواده‌های حوزویان به همت معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از همدان، این اردو از تاریخ  چهارم مرداد ماه، در دو دوره با حضور خانواده های طلاب و روحانیون از استان‌های مختلف کشور، در اردوگاه ابوذر شهر همدان برگزار شد.

از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در این اردوها، برگزاری کلاس‌های افزایش مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های خصوصی توسط اساتید و مشاورین مجرب حوزه بود که به صورت جداگانه برای طلاب و خانواده‌ها برگزار شد و خانواده‌ها می‌توانستند علاوه بر استفاده از یک محیط تفریحی و شاد در این اردوگاه از مشاوره‌های خصوصی اساتید مجرب حوزه نیز بهره‌مند شوند که بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.

ایجاد فضای شاد و مفرح به همراه برنامه‌های تفریحی متنوع در کنار کلاس‌های مهارت افزا‌یی از مهمترین اهداف مرکز خدمات حوزه از برگزاری این اردوها است.

برگزاری مسابقات طناب‌کشی بین طلاب و فرزندان پسر، تیراندازی، دارت، فوتبال، کتابخوانی ویژه همسران طلاب و خاطره نویسی به همراه اهدای جوایز ارزنده و نفیس، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و آب نمای موزیکال این باغ موزه، موزه تاریخ طبیعی، آرامگاه ابن‌سینا، گنج‌نامه و غار علی‌صدر از دیگر بخش‌های اردوی فرهنگی تفریحی همدان بود.

حجت الاسلام زهرایی، رئیس اداره فرهنگی معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه در مراسم افتتاحیه این اردو ضمن خیر مقدم به خانواده های طلاب و روحانیون، بیان کرد: پس از شکل‌گیری معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات و تشکیل شورای فرهنگی حوزه‌های علمیه، با برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که باید برای خانواده‌های حوزویان برنامه هایی طراحی شود.

وی ادامه داد: با تفاهم‌نامه‌ای که بین مرکز خدمات و مرکز مدیریت حوزه منعقد شد ،مقرر گردید که امور خانواده طلاب به مرکز خدمات و امور مربوط به طلاب به مرکز مدیریت واگذار شود.

رئیس اداره فرهنگی معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه اظهار کرد: "تحکیم و تعالی خانواده" شعار معاونت فرهنگی و رفاهی است و تمام برنامه‌های این معاونت معطوف به این شعار است.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به خدمات ارائه شده در معاونت فرهنگی رفاهی مرکز خدمات، افزود: در این معاونت، رویکرد عقلانی هزینه فایده حاکم شده و فقط به کسانی خدمت می‌رسانیم که بتوانند اهداف و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب را جامه عمل بپوشانند و در همین راستا این اردوها تنها ویژه خانواده‌های بالای پنج نفر و طلاب و روحانیون استان‌های محروم برگزار می‌شود.

شایان‌ذکر است، اردوهای فرهنگی و تفریحی خانواده حوزویان با هدف ایجاد فضای پرنشاط روحی و افزایش مهارت‌های زندگی در میان خانواده حوزویان در تابستان امسال علاوه بر استان همدان، در استان مازندران نیز توسط معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه برگزار شده و اردوی بعدی نیز در روزهای آینده در استان اردبیل و شهر سرعین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha