شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  سید محسن موسوی /دانشگاه پیام نور لرستان

حوزه/ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان لرستان با تاکید بر ورود دانشجویان متدین به فضاهای مجازی، گفت: از فضای مجازی در راستای ترویج علوم دینی بهره ببریم.

حجت الاسلام سید محسن موسوی، در گفتگو با خبرنگار«حوزه در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت انتخاب دوست خوب در زندگی انسان افزود:ضرورت انتخاب دوست خوب و شایسته از شرط های اساسی تربیت اسلامی است و ریشه در آموزه های دینی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های طبیعت انسان اجتماعی بودن وی است، بیان داشت:این نیاز طبیعی به اجتماعی بودن با انتخاب دوست و همنشین همراه است لذا یک دوست می تواند تاثیر بالایی در رقم زدن سعادت و شقاوت انسان داشته باشد.

این کارشناس فرهنگی، با اشاره به اینکه بسیاری از موفقیت ها و عدم موفقیت انسانها در جنبه های مختلف زندگی معلول انتخاب دوستان است تاکید کرد: هیچ مکتبی به اندازه دین مبین اسلام به همنشینی انسان ها با صلح و صفا و محبت تاکید نکرده است اما در این میان نیز انسان را به انتخاب دوستان سالم و صالح سفارش نموده است.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به اینکه در انتخاب دوست باید ایمان و اعتقاد طرف مقابل را بسنجیم، تصریح کرد:خانواده ها باید از همان دوران کودکی از فواید و معایب یک دوست خوب و بد در همنشینی با فرزندانشان او را توجیه کنند تا فرد قدرت انتخاب برتر را برای انتخاب دوست بدست اورد.

وی با اشاره به اینکه انسان در همنشینی و معاشرت با دوستان تحت تاثیر الگوها و رفتارهای خاصی قرار می گیرد خاطر نشان کرد: والدین بهتر است آگاهانه و دوستانه در ارزیابی دوستان فرزندان خود نظارت داشته باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به اینکه در دنیای امروز نیز با گسترش ارتباطات در جامعه و همچنین چتر ارتباطات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز والدین باید بصورت آگاهانه و با بصیرت نسبت به کنترل فرزندان خود نظارت داشته باشند اظهار داشت:خانواده ها در این زمینه هم باید فرزندان خود را با کارکردهای مثبت و منفی این مراودات و ارتباط در فضای مجازی آشنا کنند.

حجت الاسلام موسوی، با تاکید بر اینکه در دانشگاه ها به دلیل اینکه برخی دانشجویان غیر بومی و شهرستانی در خوابگاه ها مشغول به زندگی می شوند گفت:والدین در این موارد نیز باید با نظرات  مستقیم و برقراری روابط دوستانه، حتی از راه دور با فرزندان خود در ارتباط باشند تا فرزندان در محیطی ایمن و بدور از آسیب های اجتماعی به تحصیل خود بپردازند.

وی در پایان اظهار داشت:برای معرفی دوستان خوب به فرزندانمان باید با معرفی الگویی مناسب او را در جهت انتخاب دوستان و همنشینان صالح یاری کنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha