جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا پیروزمند

حوزه/ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ، حقوق بشر را بازیچه دست سردمداران لیبرال دموکراسی غرب و ابزاری دروغین در جهت اجرای اهداف آنان برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن سالروز 14 مرداد به عنوان "روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" اظهار داشت: مساله حقوق بشر از مسائل مهم، بنیادین و تاثیرگذاری است که هیچ یک از فرهنگ ها و ملل خود را از آن گسسته و بی نیاز ندیده و هر یک خود را مدافع آن عنوان می کنند.

*حربه ای فریبنده به نام حقوق بشر غربی!

وی ابراز داشت: اتفاقاً یکی از حربه های فریبنده و کاذبی که نظام سلطه از آن بهره می گیرد، ادعای تلاش برای احیای کرامت انسانی است و در این راستا به دروغ مدعی هستند که بیشترین پشتوانه علمی، ابزاری، عملی و ساختاری را برای این مساله قرار داده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اساساً لیبرال دموکراسی خود را بر پایه اهتمام به کرامت، هویت فردی و آزادی های فردی استوار می بیند؛ اما در شرایط معاصر که هر چه نظام سلطه جلوتر آمده، مجبور شده که چهره زشت خود را کنار زده و باطن خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

*فریبکاری حقوق بشری مدعیان غربی برای نفوذ در ملت ها

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: به همین دلیل در مقطع زمانی ای به سر می بریم که چندان احتیاجی به بحث های نظری، منطقی و استدلالی برای این که نشان دهیم مبانی نظام لیبرال دموکراسی از چه سستی برخوردار است نداریم؛ بلکه واقعیت عملی که این کشورها در صحنه های جهانی به نمایش می گذارند برای نشان دادن فریبکاری آنان کافی است و در ضمن فقط بهانه ای برای نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود در سراسر جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند گفت: نمونه های نقض حقوق بشر را در سالیان اخیر به کرات و دفعات در کشورهایی همچون عراق، افغانستان، سوریه، یمن، بحرین، مصر، لیبی، تونس و ... مشاهده کرده ایم.

*وقتی پای منافع لیبرالیسم و صهیونیسم به میان می آید

وی خاطرنشان ساخت: در واقع غربی ها آن جایی که با منافعشان در تعارض باشد صدایشان در خصوص نقض حقوق بشر درمی آید؛ اما جایی که چنین نباشد کاملاً سکوت کرده و به راحتی از کنار آن می گذرند که آخرین نمونه آن، کودک سوزی بود که اخیراً توسط جنایتکاران صهیونیستی اتفاق افتاد و رسانه های وابسته به آن ها در سکوت خبری از کنارش رد شدند و اساساً به هیچ وجه طوری رفتار نمی کنند که رژیم غاصب و کودک کُش صهیونیستی مورد تضعیف قرار گرفته و افکار عمومی جهان علیه او موضع بگیرند.

*حفظ کرامت انسانی؛ محور عهدنامه مالک اشتر

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در نقطه مقابل و در فرهنگ اسلامی مشاهده می کنیم که به کرامت انسانی به صورت ویژه و واقعی اهمیت داده شده؛ چنانکه امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه در نامه معروف خود به مالک اشتر می فرمایند: توجه داشته باش دیگرانی که تو امیر آن ها هستی یا این که در دین با تو برادر هستند و یا این که اگر هم دین تو نباشد در خلقت و بشر بودن با تو برابر هستند؛ بنابر این اسلام حتی برای کسانی که مسلمان نیستند حق و احترام و عزت قائل است و این مساله در منابع دینی و سیره گفتاری و رفتاری بزرگان ما کاملاً مشهود و بارز است.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بخشی از صحبت هایشان در مقام بیان عرصه های عزت ملی می فرمایند: «عزت ملی در اداره کشور در ارتباط بین انسان ها این است که آحاد مردم از نظر حاکمیت دارای کرامت باشند».

*جایگاه والای حقوق بشر در فرهنگ سیاسی اسلام

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند با بیان این که مساله کرامت انسانی در فرهنگ و نظام اسلامی دارای اهمیت فوق العاده ای است و به هیچ وجه امری تصنعی نمی باشد، گفت: اما در سوی مقابل، آن چه در نظام سلطه جهانی وجود دارد، ظاهر فریبنده است؛ اما واقعیت آن تخریب گری کرامت و عزت انسانی است و از این نقدهای بسیار عمیق و جدی و متعددی بر حقوق بشر غربی وجود دارد.

*فشار به جمهوری اسلامی به بهانه حقوق بشر

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به وجود تناقضات در گفتار و عمل مدعیان حقوق بشر غربی اشاره کرد و بیان داشت: وقتی که در کشور اسلامی بر اساس قوانین اسلامی مجازاتی برای مجرم مقرر می کند همانند اعدام، آنان جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار می دهند و می گویند که شما مغایر با حقوق بشر رفتار می کنید و حال آن که مجازات اعدام در برخی از کشورها وجود دارد.

*آزادی همجنس بازی؛ معیار حقوق بشر غربی!

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی اظهار یادآور شد: این در حالی است که در مقابل وقتی آن ها روابط رکیک جنسی همچون همجنس بازی را قانونی شمرده و ما به آن ها اعتراض می کنیم که این رفتارها مغایر با حقوق اولیه و فطری انسان هاست؛ این کشورها نه تنها از این مساله دفاع می کنند؛ بلکه با وقاحت تمام جمهوری اسلامی ایران را مورد تخطئه قرار می دهند که یکی از موارد نقض حقوق بشر در کشور شما این است که برای این نوع ارتباط محدودیت قائل می شوید!

*ایران اسلامی؛ قطب مقابله با نظام سلطه جهانی

حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند ابراز داشت: تمام این موارد نشان دهنده این موضوع است در دنیای زور قرار ه و داریم و عده اقلیتی که صاحب قدرت و ثروت هستند، فرهنگ زالو صفتی استعمار، استبداد و سلطه جویی را القا می کنند و بر این اساس می کوشند که بساط مدیریت و چپاول خود را در سطح دنیا پهن نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: در این میان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معادله آنان را به هم زده و با مقاومت مردم و تقویت عقبه انقلاب قطعاً این تهاجم علیه نظام سلطه گستردگی و شتاب بیشتری هم خواهد گرفت.

گفتگو از : سید محمد مهدی موسوی                                                       

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مصاحبه پر محتوا روشن گرانه ای بود.در این فضای رسانه ای باید این افکار بیشتر طرح شود.اندیشه های دکترپیروزمند بیشتر بهره ببرید.
  • حسن IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    مصاحبه پر محتوا روشن گرانه ای بود.در این فضای رسانه ای باید این افکار بیشتر طرح شود.اندیشه های دکترپیروزمند بیشتر بهره ببرید.