شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور با اشاره به این که اراده ملت ایران قفل و زنجیر تحریم ها و تهدیدها را درهم شکست، گفت: ملت ایران قدرت سیاسی و دیپلماسی خود را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امروز 15 مردادماه، در در اجتماع بزرگ مردم جنوب عرب تهران، در ورزشگاه خلیج فارس اسلام شهر، در سخنانی گفت: اگر تا امروز دستاوردی داشته‌ایم بخاطر مشارکت، حضور، وحدت و ایستادگی و استقامت مردم بوده و تردید ندارم تا زمانی که ملت در صحنه است به همه اهداف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دست خواهیم یافت زیرا اصلی‌ترین انرژی، انرژی ملت ایران است.

وی، از ملت ایران بخاطر ایستادگی، دلاوری، صبر و مقاومت در طول سال‌های گذشته برای احقاق حق خود و آمادگی برای توسعه همه جانبه ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: ملت ایران در ماه ‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده‌اش را به رخ جهانیان کشاند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این ملت در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر همه قدرت‌ها و تجهیزات و تسلیحات آنها، قدرت خود را به رخ جهانیان کشاند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز ملت ایران قدرت سیاسی و دیپلماسی خود را به جهانیان نشان داد، گفت: در تاریخ دهه‌های گذشته سه مرتبه اسراییل غاصب به لرزه درآمد، یکبار ۲۲ بهمن با پیروزی انقلاب اسلامی و استیلای لا اله الا الله بر همه کفر جهان، بار دوم زمانی بود که ملت بزرگ و قدرتمند ما در برابر متجاوزان در دفاع مقدس به پیروزی رسید و سومین بار زمان توافق ایران با قدرت‌های جهانی در وین بود. ما می بینیم که رژیم صهیونیستی مدام در حال فریاد است و با وجود خوشحالی همه ملت‌های منطقه و ملت ایران از توافق، تنها صهیونیست‌ها و جنگ‌طلب‌ها در آمریکا ناراحت و ناخرسند هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: ما به شهامت ملت، به حقوقدانان و دیپلمات‌های کشورمان افتخار می‌کنیم که توانستند در برابر قدرت‌های جهان و در پشت میز مذاکره بعد از ۲۳ ماه تلاش و مذاکرات سخت و نفسگیر، با دست پر به سرزمین خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران با جام غرور و افتخار بازمی‌گردند و دیپلمات‌ها با "برجام" به آغوش میهن بازگشتند، تصریح کرد: به عنوان خادم مردم از دانشمندان هسته ای و دیپلماتهایمان تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطر نشان کرد: اگر دولت راهی انتخاب کرده که به آرامش در جامعه و کاهش آلام مردم در امر سلامت، بهداشت و درمان منتهی شده است و کشور از مسیر رکود به سمت رونق اقتصادی حرکت کرده و در برابر ۶ قدرت جهانی به پیروزی رسیده ایم، به دلیل تدبیر و امید مردم است.

رئیس جمهوری افزود: دروازه‌ای که دشمنان ملت به روی ما بسته بودند تا نتوانیم با دنیا در ارتباط باشیم و محصولات کشور را نتوانیم به منطقه و جهان صادر کنیم و دیگران نتوانند این کشور پرافتخار و کهن را ببینند، امروز به حول و قوه الهی گشوده شده و این مانع برداشته شده است.

وی ادامه داد: امروز روز آغاز و حرکت به سمت فضایی است که به روی ما باز شده و باید با تمام توان و ظرفیت برای تولید ، آبادانی و صادرات محصولات استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم به قله‌های بلند فتح و پیروزی به امید حق دست پیدا کنیم، از حضور و حمایت پرشور مردم در استقبال از هیأت دولت در این روز گرم تابستان، تشکر و قدردانی کرد و گفت: من از طرف شما از دانشمندان هسته‌ای که از سال ۱۳۷۶ تلاش کردند، بخاطر تلاش، ایثار و ایستادگی‌شان بویژه از شهدای هسته‌ای که در مسیر پیشرفت و توسعه کشور جان خود را فدا کردند، تشکر کنم. من در ضمن از دیپلمات‌ها ورزیده، دانشمند و هنرمندان قدردانی می‌کنم که در صحنه دیپلماسی برای ما با وجود همه دشواری‌ها با منطق و استدلال غرور آفریدند و حقوق ملت ما را در اوج قدرت و عزت به منصه ظهور نشان دادند.

وی یادآور شد: قطعنامه هایی که به غلط می گفتند ایران حق دستیابی به فناوری هسته ای را ندارد امروز با درایت دیپلمات‌های کشورمان لغو شده و در همان سازمان ملل و شورای امنیت و در قالب قطعنامه ۲۲۳۱، این حق هسته ی ایران در سایه تلاش سیاستمداران دلاور این سرزمین به رسمیت شناخته شده است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه اراده ملت ایران تنها برای در هم شکستن قفل و زنجیر تحریم و لغو قطعنامه‌ها نبود، گفت: شما با قدرت‌تان سایه شوم جنگ را از سر کشور برداشتید و از امروز به بعد در سایه پس از توافق، ملت ایران باید در فضای ایجاد شده دست در دست هم بدهند و تولید را رونق بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه ما پای میز مذاکره نشستیم تا فضایی برای تعامل و همکاری با کشورها باز کنیم، اظهار داشت: بزرگترین هدف از مذاکرات هسته‌ای ایجاد فضای مناسب برای تولید و اشتغال بود زیرا غم و غصه ما بیکاری جامعه ایران بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: به عنوان رییس جمهور منتخب ملت ایران نمی‌توانم بپذیرم که جوان تحصیلکرده و با دانش ما که دارای مدرک مهندسی است پس از سه سال همچنان بیکار باشد.

وی با انتقاد از سخنی که می‌گوید اشتغال فقط برای پسران ایجاد شود، این سخن را باطل خواند و گفت: مردم ایران اعم از زن و مرد، پسر و دختر فرقی با یکدیگر ندارند، همه در صف واحد و پای درس یک استاد بوده و استعداد و هنر ایرانی را دارند .

براساس اعلام پایگاه دولت، رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امروز زمان وحدت، اتحاد و همدلی برای کار، تلاش و توسعه کشور ایران است، گفت: مهم‌ترین نعمت خداوند به این سرزمین، ملت بزرگ و اخلاق‌مدار است؛ ملتی که به اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، امامان(ع) و ایران افتخار می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha