جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آمادگی همه جانبه این معاونت برای همکاری بیشتر با وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام المسلمین مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش با حضور در معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار دیدار و گفتگو کرد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش پرورش ضمن درخواست همکاری بیشتر این دونهاد بر اساس توافقات صورت گرفته، اظهار داشت: ستاد همکاری ها این آمادگی دارد تا در زمینه های طرح سرباز طلبه، طرح مدارس امین و حضور طلاب برای تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش همکاری نموده و از ظرفیت بزرگ حوزه بیشترین بهره را ببرد.

وی ابراز داشت: امروز آموزش و پرورش بیش از گذشته نیازمند همکاری با حوزه است تا شاهد حضور پررنگ و چشمگیر روحانیون در مدارس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان ساخت: ما امروز در شرائط بسیار خوبی از لحاظ همکاری با حوزه بوده و می توان با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر سطح این همکاری ها را در ابعاد گوناگون ارتقاء بخشید.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز شاهد روحانیونی در سطح مدارس آموزش و پرورش و در مناطق محروم هستیم که با از خود گذشتگی و بدون کمترین چشم داشتی در حال فعالیت بوده و این حضور، نشان دهنده احساس مسئولیت آنان نسبت به جوانان این مرز و بوم می باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: امروز حدود 2 هزار و 713 نفر از روحانیون در بخش های گوناگون آموزش و پرورش مشغول فعالیت و همکاری بوده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر این همکاری ها در سند چشم انداز باشیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار در سخنانی ضمن ارائه گزارش از معاونت امور طلاب و دانش آموختگان، تمایل این معاونت برای همکاری بیشتر بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته بین این دو نهاد را اعلام کرد.

وی افزود: در حوزه ظرفیت بسیار غنی علمی  وجود دارد که می تواند در ابعاد گوناگون با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار خاطر نشان ساخت:  تا به امروز قریب به 40 هزار نفر طلبه در سطوح مختلف، شناسایی و از میان آنان، 5 هزار نفر برای مصاحبه دعوت شده و توانستیم اطلاع خوبی از وضعیت آمادگی علمی و توانایی طلاب در عرصه های گوناگون به دست بیاوریم.

 معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه اظهار داشت: موضوع سرباز طلبه از جمله موضوعاتی است که این معاونت با سایر نهاد همکاری داشته و 27 نهاد تا به امروز از طلاب سرباز بهره برده که آموزش و پرورش نیز یکی از آن نهادهاست.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha