پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید محمد ابراهیم تازیک

حوزه/ برادران‌ و خواهران‌ حزب‌ الله‌! بدانيد كه‌ ديروزها گذشت‌، هركاري‌ كه‌ انجام‌ شد را پشت‌ سر گذاشتيد. الان‌ امروز است‌ و با ديروز و ديروزها فرق‌ دارد. بايد به‌ فكر امروز و امروزه‌ بود. از اين‌ فرصت ها استفاده‌ كنيد. براي‌ امت‌ اسلامي‌ كار كنيد.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، یکی دیگر از شهدای عرصۀ علم و جهاد را معرفی می نماید.

شهيد محمد ابراهيم تازيك فرزند علي، 20 آذر سال 1344 در خانواده ‌اي مذهبي در «سرخنكلاته» گرگان به دنيا آمد و قبل از رسيدن به سن هفت سالگي در مكتب ‌خانه روخواني قرآن را فرا گرفت. در سن 7 سالگي وارد دبستان شد، بعد از سپری کردن دورۀ ابتدایی، دورۀ راهنمايي را در شهر گرگان آغاز كرد كه مصادف با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بود.

بـا پيروزي انقلاب اسلامي بـه زادگاهش بازگشـته ‌و ضمن ادامـة تحصيل بـا موفقيّت مقـطـع راهنمـايي را نيز بـه اتمام رساند؛ در هميـن ايام، مدرسة علمية آن شهر توسط نمايندة حضرت امام، آيت الله نور مفيدي افتتاح شد.

او كه سودا و قرار دل را در شوره زار ‌عصر غيبت، فقط با قدم نهادن در حوزه مي ‌يافت، پاي به حوزه علميّه نهاد و از محضر آيت الله نور مفيدي بهره مند گرديد.

استعداد الهي و فطرت بيدار و روح بزرگ محمّد ابراهيم او را به شهر علم و اجتهاد، قم كشاند تا در جوار كريمة اهل بيت (س) مراتب كمال و انسانيت را طي كند.

شهيد محمد ابراهيم تازيك بارها به جبهه ‌هاي نبرد حق عليه باطل اعزام شد و همزمان سنگر علم آموزي را هم رها نكرد و هنگام فراغت در ميان سنگرها از نوارهاي درسي استفاده مي‌ کرد.

شهید شش بار به ميدان‌ هاي نبرد اعزام گردید و آخرين بار همراه برادر خود در قالب سپاهيان المهدي(عج) به جبهه اعزام شد و در شامگاه پنج‌شنبه مورخ 1/2/66 در جبهه غرب و عمليات «كربلاي 10» بر اثر تركش خمپاره به شهادت رسيد.

«مادر شهيد»

پسرم، محمد ابراهيم نسبت به ارشاد و هدايت مردم به خصوص جوانان هم‌ سن و سالش حساسيت خاصي داشت. او هميشه سعي مي‌كرد جواناني را كه به نحوي به اسلام نزديك نيستند و يا به قولي معلوم ‌الحال هستند با برنامه ‌هاي مختلف و متنوع، ارشاد نمايد و معمولاً چون سعي داشت با هركس مطابق فهم و دركش رفتار كند موفق مي ‌شد؛ تا جايي كه بعد از شهادتش مشخص شد ايشان تا چه اندازه موفق بوده‌ اند.

«بخشی از وصيت‌ نامه‌‌ شهيد»

برادران‌ و خواهران‌ گرامي!‌ توجه‌ داشته‌ باشند كه‌ كشته‌ شدن‌ من‌ نه‌ يك‌ كشته‌ شدن‌ و از ميان‌ رفتن‌ بود، بلكه‌ چون‌ اسلام‌ احتياج‌ به‌ خون‌ داشت‌ و دارد، مي ‌بايست‌ كه‌ خون‌ داد، مي ‌بايست‌ كه‌ از خون‌ و نفس‌ خود گذشت‌ تا اسلام‌ رشد كند و به‌ درجه‌ اعلا برسد.

برادران‌ و خواهران‌! توجه‌ داشته‌ باشند كه‌ اكنون‌ زمان‌، زمان‌ متناسب‌ با زمان‌ امام‌ حسين‌(ع‌) و زمان‌ متناسب‌ با زمان‌ مولي‌ الموحّدين‌ امام‌ علي‌(ع‌) در هنگام‌ مقابله‌ با قاسطين‌ و مارقين‌ و ناكثين‌ است‌ و وظيفه‌ مسلمانان‌ است‌ كه‌ در سايه‌ اطاعت‌ از رهبري‌ و مراجع‌ با اين‌ ملحدين‌ در هر جا(چه‌ در جبهه‌ و چه‌ در پشت‌ جبهه‌) مقابله‌ كرده و زمين‌ را از لوث‌ آنان‌ خالي‌ و مبرا سازد‌.

بايد براي‌ اسلام‌ كوشيد؛ براي‌ حفظ اسلام‌ از همه‌ چيز گذشت‌. چرا كه‌ «إنّ‌ الدين‌ عند الله‌ الإسلام».

برادران‌ و خواهران‌ حزب‌ الله‌! بدانيد كه‌ ديروزها گذشت‌، هركاري‌ كه‌ انجام‌ شد را پشت‌ سر گذاشتيد. الان‌ امروز است‌ و با ديروز و ديروزها فرق‌ دارد. بايد به‌ فكر امروز و امروزه‌ بود. از اين‌ فرصت ها استفاده‌ كنيد. براي‌ امت‌ اسلامي‌ كار كنيد. براي‌ اسلام‌ عزيز كه‌ از صدر اسلام‌ تا حال‌، خون ها براي‌ آن‌ ريخته‌ شده‌ است‌. به‌ فكر اسلام‌ باشيد. در امور الهي‌، امور شخصي‌ و رضايت ‌شخصي‌ را زيرپا بگذاريد و به‌ فكر جامعه‌ اسلامي‌ باشيد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • adel IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    0 0
    ممنون از اینکه از این شهید برای ما نوشتید