پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیشرفت - آزمایش - آزمایشگاه

حوزه/ ایران بمب هسته ای دارد، اما این بمب ها از جنس علم و دانش و پیشرفت است و داشتن این بمب های هسته ای علمی بر ایران گوارا باد... باشد که ما هم روزی به جای گلایه از ایران بتوانیم پا جای پای ایران بگذاریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،، پایگاه فلسطینی دنیا الرای، در یادداشتی به بررسی عوامل ایران هراسی در کشورهای عربی و ترویج این امر توسط آمریکا و اسرائیل پرداخت. ترجمه متن یادداشت بدین شرح است:

چرا ما از شیعیان و ایران متنفریم؟ آیا می خواهید بدانید چرا غرب و اسرائیل از ایران در هراسند و چرا کشورهای خلیج فارس از ایران می ترسند؟

بنا به گزارش مؤسسه تامسون رویترز، ایران از سال 2013 به رتبه 17 جهان در زمینه تولید علوم دست یافته و توانسته 2925 مقاله علمی تخصصی تولید کند.

* ایران اولین رتبه جهانی در زمینه تولیدات علمی منتشر شده را دارد و نسبت این تولیدات در هر سه سال مضاعف می شود.

* از سال 1996 تا 2008 میزان تولیدات علمی ایران 18 برابر شده است.

* قبل از انقلاب اسلامی، مقالات علمی تخصصی ایران فقط 400 مقاله بود، اما اکنون از مرز 20 هزار مقاله فراتر رفته است.

* ایران قبل از انقلاب 167 هزار دانشجو داشت، اما اکنون حدود 4 میلیون دانشجو دارد.

* نسبت افراد باسواد پیش از انقلاب 50 درصد بود که پس از انقلاب به 86 درصد رسید و اکنون بی سوادی تقریبا در ایران ریشه کن شده و حدود 60 درصد از پذیرفته شدگان دانشگاه ها از دختران هستند.

* ایران در سال 2011 حدود 6.3  میلیارد دلار برای تحقیقات علمی هزینه کرده است.

* در سال 2012 ایران بیش از 38 هزار عنوان منتشر کرده و بیش از 250 میلیون نسخه کتاب چاپ کرده است و اولین رتبه انتشار کتاب در خاور میانه و رتبه دهم جهانی را به خود اختصاص داده است.

* ایران رتبه 12 تولید خودرو در جهان و اولین رتبه در خاورمیانه را دارد و سالیانه بیش از یک میلیون خودرو تولید می کند.

* ایران دو ماهواره تولید داخل را به فضا پرتاب کرد و توانست یک میمون را به فضا پرتاب کرده و زنده بازگرداند.

* در تاریخ 18 آوریل 2003 مقاله ای با این عنوان در نیوزویک منتشر شد: هاروارد را فراموش کنیم که برجسته ترین همکاران ما در جهان ایرانی هستند.

* مسئولان دانشگاه استنفورد در سال 2003 متوجه شدند که ممتاز ترین دانشجویان رشته مهندسی الکترونیک در رشته دکترا همگی از دانشگاه شریف ایران آمده اند.

* ایران در گذشته گندم وارد می کرد، اما اکنون با وجود تحریم ها در این زمینه خودکفا شده است.

* ایران زمانی فقط به نفت متکی بود، اما اکنون توانسته در بودجه خود 30 درصد از اتکا به نفت بکاهد.

صادرات ایران در گذشته کمتر از 5 میلیارد دلار بود و اکنون بیش از 60 میلیارد دلار است.

* ایران در حالی توانسته به این پیشرفت ها دست پیدا کند که در تحریم بوده تا چه رسد به اکنون که 120 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده خود را پس گرفته و علاوه بر تمام اینها در زمینه موشکی و تسلیحاتی و ماهواره و اختراعات علمی نیز به پیشرفت های خوبی دست یافته آن هم به دست جوانانی که بیش از سی سال ندارند.

سخنی با ایران هراسان

اما سخن ما این است که آیا یکی از کسانی که از ایران می ترسند تا کنون از ایران و شهرهای آن بازدید کرده است؟ آیا دیده که شهرهای ایران از نظر زیبایی و نظافت و مهندسی در سطح بهترین شهرهای غرب است؟ آیا ما می دانیم که یک ایرانی در سال چند بار به همسر خود گل هدیه می کند و چگونه به او احترام می گذارد؟ آیا ما می دانیم که در رستوران های ایران مرد ها و زن ها بدون هیچ مزاحمتی در کنار هم می نشینند؟

من به عرب بودن خود افتخار می کنم و دوست دارم تمام کشورهای عربی مانند عربستان، کویت، قطر، سوریه، امارات، مصر، الجزائر، سودان یا مراکش و یمن و حتی جیبوتی و سومالی در این سطح باشند تا ما ملت های عرب به آنها افتخار کنیم، اما اکنون به جای گریه به خاطر جایگاه ایران و تشکیل نیروهای نظامی برای جلوگیری از تاثیر ایران در کشورها بهتر است پول های خود را در راه خدمت به بشریت و علم و پیشرفت و تکنولوژی خرج کنیم.

غرب از ایران می ترسد، چون ایران رقیب علمی آنها شده و اگر مثلا ایران بخواهد در آینده برای همین کشورهای عربی نیروگاه اتمی بسازد، این کار را ده ها برابر ارزان تر از غربی ها انجام خواهد داد.

غربی ها از ایران می ترسند چون کشوری با این قدرت می تواند چنان نقش محوری داشته باشد که موجب نگرانی اسرائیل باشد و البته اسرائیل هم رژیمی است که بیش از همه از پیشرفت ایران عصبانی است و غربی ها هم از این رو به مذاکره با ایران روی آوردند که ایران با علم و توانایی خود به قدرت نظامی بالایی دست یافت و از این رو ایران از موضع قدرت پشت میز مذاکره نشست نه مانند ما که تن به توافق های ننگین کمپ دیوید و مادرید و اوسلو و غیره دادیم.

بله ایران بمب هسته ای دارد، اما این بمب ها از جنس علم و دانش و پیشرفت است و داشتن این بمب های هسته ای علمی بر ایران گوارا باد باشد که ما هم روزی به جای گلایه از ایران بتونیم پا جای پای ایران بگذاریم.

ترجمه: سید احمد احمدزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha