پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی گفت: آمار طلاق به دلیل برطرف نشدن توقعاتی است که با بالا رفتن سطح سواد، پیشرفت تکنولوژی و تاثیر پذیری از فیلم‌ها و برخی کتاب‌ها روز به روز بالا می رود و گاها شخص مقابل قادر به برطرف نمودن ‌آن‌ها نمی‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه اظهار داشت: آگاه سازی جوانان از زندگی مشترک، در دوران قبل از ازدواج خانواده را از خطر فروپاشی حفظ می‌کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تاکید کرد: در شرایطی که زندگی مشترک به علت اختلافات بنیادین و بسیار، غیر قابل تحمل باشد حفظ آن موجب سوزاندن سرمایه‌های معنوی انسان و بیماری های روحی روانی در اشخاص بوده و خیانت و ظلم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: علل افزایش آمار طلاق در جامعه‌ کنونی عدم آگاه سازی جوانان از معیار‌های صحیح برای انتخاب زوج مناسب، عدم آشنایی جوانان با وظایف همسری، اصرار و علاقه بیش از حد‌ زنان متاهل به کار در بیرون از خانه به جای شغل پراهمیت خانه داری و عدم رعایت موازین و ارزش‌های اسلام در کانون خانواده و روند انتخاب همسر و ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی تصریح کرد: مشکلاتی که در روابط اکثر زوج‌های جوان رخ می‌دهد به دلیل برطرف نشدن توقعاتی است که با بالا رفتن سطح سواد، پیشرفت تکنولوژی و تاثیر پذیری از فیلم‌ها و برخی کتاب‌ها روز به روز بالا می رود و گاها شخص مقابل قادر به برطرف نمودن ‌آن‌ها نمی‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: انتظاراتی که هر شخص در زندگی مشترک از همسر خود دارد، وابسته به آرمان‌ها و ارزش‌های آن شخص می‌باشد؛ نداشتن آگاهی و آشنایی کامل و صحیح از شخص مقابل، پیش از تشکیل زندگی مشترک، موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری می‌شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه گفت: در عین اینکه طلاق در اذهان عمومی چهره مطلوبی ندارد و گاها زوجین برای حفظ آبروی خانوادگی و جلوگیری از ایجاد تزلزل شخصیتی در فرزندان تن به زندگی بیمارگونه و تلخی می‌دهند، خداوند متعال طلاق را امری حلال برای رهایی از مشکلات غیر قابل تحمل و شروع زندگی و راهی نو قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: جامعه نیازمند تحقیقات گسترده‌ کارشناسان و مسئولین، جهت اقدامات لازم برای آگاه سازی جوانان از معیار‌های صحیح برای انتخاب همسر مناسب و مهارت‌های زندگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha