جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی فقیه

حوزه/ مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از تهیه برخی برنامه های بدون محتوا برای خنداندن مردم گفت: خنداندن در صورتی قابل قبول است که همراه با تفکر در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور باشد.

بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه: این روزها رایج شده که به وفور می‌شنویم جامعه باید کاملا خندان باشد، گفت: برخی از مدیران فرهنگی و هنری در این خصوص بیان می‌دارند به هر بهانه‌ای باید خندید!

وی افزود: این طرز فکر اشتباه است، چون هر عملی در جای خود باید صورت گیرد. خندیدن خوب است اما به شرطی که با تعقل همراه باشد والا انسان را به سوی بی خیالی سوق خواهد داد و همین بی‌خیال بودن نوعی بی‌تفاوتی به وجود خواهد آورد.

مهدی فقیه در ادامه با بیان این سئوال که آیا بزرگان کمدی دنیا خندیدن را به هر قیمتی خلق می‌کردند؟ بیان داشت مسلما جواب این سئوال خیر است، چون هنرمندی مانند «چارلی چاپلین» با نشان دادن بی‌عدالتی‌ها و درد مردم، نوعی خنده متفکرانه را برای تماشاگر به همراه می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: از نگاه من هر جایی که هنر این مرز و بوم با آموزه‌های اسلامی پیوند خورده، رشد آن بخش را نیز در پی داشته است. برای نمونه از معماری اسلامی ایرانی نام می‌برم که در کشور ما به وفور وجود دارد و ما می‌بینیم چگونه معماری کشورمان با تلفیق هنر ایرانی اسلامی توانسته زیبایی‌هایی را به وجود آورد که جهان از دیدن آن شگفت زده شود.

 این پیشکسوت عرصه بازیگری در پایان گفت: این اتفاق درباره هنر سینما نیز می‌تواند رخ دهد. ما بخشی از این مسئله را در سینمای کشور شاهد بودیم. بدین معنا که سینمای ایران قبل از انقلاب هیچ حرفی برای گفتن نداشت، اما با تکیه بر ارزش‌های اسلامی توانست در برخی موارد خوش بدرخشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • astfot IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام و خسته نباشید: بعضیها فکر می کنند . فقط باید مردم را وادار کرد که به خندانند . در صورتی که باید تنها انسان در صورت خوشحالی هم لبخند کم صدا و بدون دست زدن باشد . مانند حدیث معروف ائمه که می فرمایند که خداوند ما را در صورت خندیدن غضبناک نشود. با تشکر فراوان