پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ پایداری و بقای پرچم اسلام با ولایت است، اسلام بدون ولایت آرم و نشانه ای ندارد و لذا باید همواره خودمان را سرباز ولایت بدانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران ،حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در آئین افتتاحییه مراسم دوره توجیهی تربیتی و میثاق طلبگی حوزه تهران که در مدرسه علمیه جعفریه شهرستان پاکدشت برگزار شد، با بیان اینکه علمای حوزه افسران رشید جنگ نرم و دفاع از حریم حق هستند، گفت: پایداری و بقای پرچم اسلام با ولایت است، اسلام بدون ولایت آرم و نشانه ای ندارد و لذا باید همواره خودمان را سرباز ولایت بدانیم.

وی ادامه داد: فضای ایران زمینه ساز ظهور است، لذا در چنین فضایی جوانان و به ویژه شما طلاب جدیدالورود بدانید که با ورود به این بازار جدید و معامله با خدا و حجت خدا در زمین قدمی مثبت و کارگشاه در این زمینه برداشته اید.

طلاب تا جهانی فکر نکنند موفق نمی شوند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، خطاب به طلاب جوان گفت: شما باید خود را متعلق به مولایتان دانسته و همواره خود را برای خدمت به ایشان و نجات جهانیان زیر پرچم این امام همام آماده کنید و تا طلبه چنین عزم و همت ولای جهانی در ذهن و فکر و قلبش نداشته باشد، طلبه موفقی نخواهد بود

طلبگی مصونیت نیست بلکه مسئولیت است

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به آیات شریفه قرآن پیرامون رسالت طلاب گفت: طلبگی مصونیت نیست بلکه مسئولیت است جبهه و نماز شب خواندن نیز همین طور، همه اینها اگر بندگی باشد سراسر نور است و اگرغیر این باشد به بی راهه رفته ایم.

وی، ادامه داد: بودند کسانی طلبه بودند اما  منحرف شدند، کسانی نیز بودند بدعت گذار در دین شدند این انحرافات و فرقه های انحرافی  گاها توسط برخی از روحانیون بی بصیرت رخ داده است ؛ پس بدانید که جایی آماده اید که اگر لحظه ای غفلت کنید در پرتگاه سقوط قرار خواهید گرفت.

این استاد حوزه، با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه طلاق گفت: خدای متعال مجموعه عالم خلقت را به سان کتابی نوشته است حاصل خواندن این کتاب پی بردن به قدرت مطلق خدا و دوم آئینه علم خدا شدن است یعنی انسان به وقوف به علم خداوندی باشد.

*الگوی بلامنازع طلبگی

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، با اشاره به توصیه ای از عالم فقیدآیت العظمی الله بهجت، در خصوص طلبگی گفت: آیت الله العظمی بهجت که از الگوهای بلامنازع طلبگی است توصیه می کردند به خواندن نماز جعفر طیار که اکسیر عظم است ، گناهان را آنطور می ریزید که باد خزان باد درختان را. زادالمعاد مرحوم مجلسی را تهیه کنید در آن دعایی ذکر شده که حضرت آیت الله بهجت تاکید دارد که بعد از نماز جعفر طیار این دعا خوانده شود

وی، گفت: طلبه آمده است تا سرگشته کوی دوست شود لذا شناخت پیامبر و و ائمه اطهار علیهم الاسلام شناخت جلوه های خداوند محسوب می شود.

امام جمعه موقت تهران، در پایان با توصیه به طلاب در خصوص اهتمام به درس خواندن و پرهیز از امور سیاسی و فرهنگی منحرف گفت: شما در پادگان امام زمان(عج) آموزش می بینید و برای جنگ، رفاه طلبی و عادت طلبی نداشته باشید و سعی نماید به دامان ائمه اطهار و به خصوص حضرت زهرا(س) در آئید، چون هر چه داریم از دامان مطهر ایشان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha