شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار خادمان حرم امام رضا با امام جمعه قزوین

حوزه/امام جمعه قزوین گفت: حرکت خادمان آستان مقدس رضوی تبلیغ امر ولایت است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار کاروان زیر سایه خورشید متشکل از جمعی از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار کرد: کار خادمان حرم امام رضا (ع) در این حرکت ارزشمند شباهت بسیار زیادی به کار حضرت فاطمه معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) دارد که مهم‌ترین درس آن پیروی از امر ولایت است.

وی تصریح کرد: حرکت حضرت فاطمه معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) حرکتی بود که در آن اهمیت و جایگاه ولایت امام رضا (ع) برای مردم ایران نشان داده شود تا مردم اهمیت آن را درک و از ایشان پیروی کنند و این حرکت شباهت بسیار زیادی به حرکت پیغمبر (ص) در غدیر خم داشت.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این که همه کسانی که ولایت را درک کرده‌اند باید مبلغ امر ولایت  باشند بیان کرد: پیامبر (ص) اولین مبلغ امر ولایت بود و در واقعه غدیرخم ولایت و رهبری امام علی (ع) را به مردم معرفی کرد و این مهم نشان دهنده نقش و جایگاه ولایت در جامعه است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آنقدر موضوع ولایت اهمیت دارد که خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر این وظیفه را به خوبی انجام ندهی سایر تلاش‌های تو بیهوده خواهد شد و این مهم در سال آخر پیغمبر (ص) و زمانی بیان می‌شود که ایشان همه کارهای خود را انجام داده و این مهم اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به این که حرکت خادمان امام رضا (ع) تبعیت اهمیت و جایگاه ولایت است تأکید کرد: خادمان امام رضا (ع) شاهد فرهنگ علوی و رضوی هستند و این حرکت فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ ارزشمند در میان اقشار مختلف جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی با بیان این که هنوز آن گونه که باید اهمیت جایگاه و نقش ولایت در میان مردم روشن و مشخص نشده است یادآور شد: حرکت خادمان امام رضا (ع) بسیار ارزشمند و تبلیغ کننده امر ولایت است.

امام جمعه قزوین به آیه شریفه «وَإِذَا جَاءکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِنَا فَقُلْ سَلاَمٌ عَلَیْکُمْ» اشاره کرد و  اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید ای پیامبر (ص) آنهایی که ایمان و یقین دارند، نزد تو آمدند بگو سلام بر شما؛ و قطعاً این آیه شریفه شامل حال امامان معصوم (ع) هم می‌شود و حتی آنها به سلام‌های پیروانشان از راه دور هم پاسخ می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha