جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم عفاف الحکیم مسئول بخش زنان حزب الله لبنان

حوزه / ما نیز باید حوزه ای مانند جامعه الزهرا در لبنان داشته باشیم تا بانوان لبنانی نیز بتوانند تحصیلات حوزوی منظم داشته باشند، زیرا چنین فضاهایی به ما پیروان اهل بیت(ع) کمک می کند با اسلام واقعی آشنا شویم.

خانم عفاف الحکیم مسئول بخش زنان حزب الله لبنان است و ریاست چند تشکل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در لبنان همچون التکافل الاجتماعی، جمعیت الامومة والطفولة و جمعیت رابطة اللبنانية الثقافية را بر عهده دارد. وی در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از برخی حوزه های علمیه خواهران مانند جامعة الزهراء و مدرسه بنت الهدی صدر اشاره کرد و گفت: من از بازدید حوزه علمیه بنت الهدی و مشاهده این تعداد فراوان از زنان کشورهای مختلف در این حوزه بسیار خوشحال شدم و متوجه شدم توجه بسیاری به این خواهران وجود دارد و هرکدام از آنها به کشور خود بازخواهد گشت تا مبلّغ اسلام و معارف اسلام باشد و از مشاهده فضای شیعی شهر مقدس قم نیز بسیار خوشحال شدم و در دیدار با این خواهران همگی خوشحال بودیم که خداوند متعال این فرصت را در اختیار آنها قرار داده تا در قم و حوزه علمیه بنت الهدی باشند و تحصیل کنند.

وی افزود: در گذشته همچنین از جامعه الزهرا بازدید کردم و از مشاهده این ساختمان بسیار بزرگ و مرتب و منظم بسیار متعجب شدم که مانند آن را در جای دیگر سرغ ندارم و پیشنهاد ساخت چنین حوزه ای را در لبنان نیز مطرح کردم و آرزویم این است که ما نیز حوزه ای مانند جامعه الزهرا در لبنان داشته باشیم تا بانوان لبنانی نیز بتوانند تحصیلات حوزوی منظم داشته باشند، زیرا چنین فضاهایی به ما پیروان اهل بیت(ع) کمک می کند با اسلام واقعی آشنا شویم و من از مشاهده جامعه الزهرا(ع) بسیار خوشحال شدم و امیدوارم در لبنان نیز چنین حوزه ای داشته باشیم البته ما هم حوزه خواهران داریم، اما در این سطح نیست.خانم عفاف الحکیم مسئول بخش زنان حزب الله لبنان

استقبال بانوان لبنانی از آموزش معارف اسلامی

عفاف الحکیم گفت: زمینه ساخت چنین حوزه ای در لبنان وجود دارد و بانوان لبنان اهتمام و استقبال زیادی به حوزه علمیه و آموزش معارف اسلامی دارند، اما اوضاع لبنان ثبات امنیتی ندارد و امکان حضور خواهران در خوابگاه وجود ندارد.

وی یادآور شد: من به اندونزی هم سفر کرده ام و در آنجا گروهی از خواهران شیعه در مرکز فاطمیه در جاکارتا بودند که با آنها بسیار صحبت کردم و از آنها پرسیدم چه چیزی دوست دارید؟ آنها گفتند دوست داریم در حوزه های دینی درس بخوانیم و زبان عربی را یاد بگیریم و من فهمیدم که حضور در این حوزه ها آرزوی زن و دختر مسلمان است و ما نمی توانیم این آرزو را برآورده کنیم. من این پیشنهاد را در لبنان مطرح کردم، اما همان طور که می دانید لبنان همیشه درگیر جنگ است و مشکل است که ما خواهران اندونزیایی و کشورهای دیگر را به لبنان بیاوریم تا در لبنان بمانند و چند ماه بخواهیم میزبان آنها باشیم و من از این بابت بسیار ناراحت شدم که نتوانستم درخواست خواهران اندونزیایی را برآورده سازم.

عفاف الحکیم گفت: البته حوزه علمیه خواهران در کنار معهد الرسول بیروت، موجود است، اما خوابگاه ندارد و مانند مدرسه است و از صبح تا ظهر برقرار  است و نمی تواند فضای حوزوی داشته باشد و خواهران این مدرسه در فضای جامعه و خانه های خود زندگی می کنند و از فضای معنوی حوزوی محروم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha