پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وجود مرقد شریف امام رضا(ع) در ایران در طول صدها سال مایه برکت و وحدت بین مردم ایران شده است گفت: یکی از دلایلی که عموم مردم ایران شیعه بوده و در این خصوص دارای وحدت هستند وجود امام رضا(ع) در ایران است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) بیان کرد: امام از جهات مختلف مایه خیر و برکت است و این باوری است که شیعه راجع به امامت دارد.

وی گفت: امام(ع) واسطه فیض از سوی خداوند است و  خداوند می‌فرماید اگر یک روز زمین از حجت معصوم خالی باشد اهلش را فرو می‌برد و زمین به هم می‌خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام رضا(ع) به عنوان امام هشتم شیعیان نیز از این قاعده مستثنا نیست و وجود ایشان مایه برکت و فیض نه تنها برای شیعیان و مسلمانان ایران، بلکه برای همه مسلمانان جهان است.

وی با بیان این که در خصوص برکات امام رضا(ع) ایرانیان دارای فیض مضاعفی هستند افزود: ایران در یک مقطعی از امام رضا(ع) میزبانی می‌کند و در آن مقطع ملاقات‌هایی صورت می‌گیرد و ارتباطاتی بین مردم ایران و این امام رئوف برقرار می‌شود که نشان دهنده تجسم رحمت امام(ع) در میان مردم ایران است.

آیت الله علیدوست با اشاره به اینکه وجود مرقد شریف امام رضا(ع) در ایران در طول صدها سال مایه برکت و وحدت بین مردم ایران شده است گفت: یکی از دلایلی که عموم مردم ایران شیعه بوده و در این خصوص دارای وحدت هستند وجود امام رضا(ع) در ایران است و طبیعتاً این امام همام دارای آثار فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی در ایران است.

وی ابراز داشت: از برکت وجود امام رضا(ع) همواره حوزه علمیه در مشهد مقدس وجود داشته است و امروز نیز دومین حوزه بزرگ کشور در کنار مرقد مطهر آن امام همام و در مشهد قرار دارد و نمی‌توان وجود این حوزه بزرگ را با امام (ع) بی‌ارتباط دانست.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha