چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم بزرگداشت امام موسی صدر در کلیسا

حوزه/ شیخ حسن عبدالله با اشاره به سخنان امام صدر درباره همزیستی طوایف مختلف گفت: ریشه عقب ماندگی دائمی داعیه داران طایفی گری و تجزیه طلبان این است که گوش های خود را از شنیدن سخنان امام صدر بسته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت  امام موسی صدر  به مناسبت سالروز ناپدید شدن ایشان توسط جمعیت امور زنان جنبش امل در شهر صور برگزار شد.

این مراسم با حضور شخصیت های دینی و فرهنگی مسلمان و مسیحی در سالن مراسم های کلیسای کاتولیکی قدیس مار توما و با عنوان "امام التعایش" (امامِ همزیستی) برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل در سخنان خود در این مراسم گفت: سخن از امام موسی صدر سخن از دریایی از موضع گیری ها و نظریات جسورانه است که امام صدر در زمان خود اتخاذ کرد و اکنون در این همایش به برکت امام موسی صدر بار دیگر مسلمانان و مسیحیان را به خدا و حق و عدالت فرا می خوانیم.

وی بر معانی و مفاهیم بلند همزیستی در اندیشه امام موسی صدر اشاره کرد و خواستار این شد که مسلمانان و مسیحیان بر دین خود باشند اما در کنار هم زندگی کنند و برای وحدت ملی و قدرت لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی با هم دوست باشند؛ چرا که صهیونیست ها با همه مردم لبنان دشمنی می کنند.

شیخ حسن عبدالله با اشاره به سخنان امام صدر درباره همزیستی طوایف مختلف گفت: ریشه عقب ماندگی دائمی داعیه داران طایفی گری و تجزیه طلبان این است که گوش های خود را از شنیدن سخنان امام صدر بسته اند.

وی از مردم و گروه های لبنان خواست اولویت های خود را مشخص کنند و برای مقابله با اتفاقات و چالش ها برنامه ریزی کنند و مهم ترین اقدام در این زمینه گفتگو و مذاکره و فعال ساختن مؤسسات دولتی و حمایت از ارتش و مقاومت می باشد.

مفتی صور و جبل عامل گفت: همه باید تلاش کنیم لباس دین را از تن تروریست های تکفیری خارج کنیم و اجازه ندهیم تروریستها به تنوع دینی و فکری منطقه ضربه بزنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha