سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 356938
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
خبر گزاری حوزه

حوزه/همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) و روز کارمند، از کارمندان برتر حوزه علمیه کاشان در مراسمی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی، معاون پژوهش حوزه کاشان به مناسبت ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و روز کارمند، گفت: رضا به معنای خشنود و راضی است که روایات متعددی در این خصوص آمده و در روایتی امام هشتم را رضا نامیدند، چون مخالفین و موافقین حضرت، به ولایت عهدی امام رضا(علیه السلام) راضی شدند و در روایت دیگری آمده امام موسی کاظم (علیه السلام) نیز فرزندشان را با لقب رضا مخاطب قرار می دادند.

وی، در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص اهمیت رضا و رضایتمندی از زندگی و  کار اشاره کرد و در خصوص «عوامل رضایتمندی» مواردی  از قبیل ، قناعت در مسائل مالی و  حذف توقعات و منیت ها و توقعات از دیگران را ذکر نمود .

حجت الاسلام اسماعیلی، توصیه دین به قناعت در مسائل مالی را  مدنظر قرار داد و افزود: اگر لیستی از نعمت‌ها و داشته ها مثل امنیت ، سلامت ، چشم ،گوش و اعضاء بدن، پدر و مادر، فرزند ، مسکن ، دوستان و آشنایان، امکانات و فرزند و غیره را تهیه نماییم، احساس رضایتمندی و آرامش پیدا می کنیم .

معاون پژوهش حوزه کاشان، یکی دیگر از راه های رضایتمندی  را توجه به نظارت و جباریت خداوند خواند و تصریح کرد: اگر بدانیم که در کارمان خالصانه تلاش نماییم، خداوند در زندگی مان با رفع بلاها آن را جبران می کند، چرا که می دانیم خداوند جبار است و کاستی های بندگان مخلصش را جبران می نماید.

این پژوهشگر حوزوی ، احساس مفید بودن و توانمندی را یکی دیگر از این راه ها خواند و گفت: کسانی که توانمند هستند در محل کار در سمت‌های کلیدی به کار گرفته می شوند و احساس مفید بودن می‌کنند، بنابراین از وضعیت خود راضی هستند و کسانی که توان  اداری خود را تقویت نمی کنند در کارها دچار مشکل می شوند و همین سبب نارضایتی از وضعیت خودشان می شود.

خاطر نشان می‌شود در پایان این مراسم  به مناسبت روز کارمند از کارکنان این مدیریت توسط معاونت تهذیب حوزه کاشان  تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha