جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: علت جنگ و کشتارها انحصار طلبی در تفکر و عقیده است و منشأ مالی و پشتیبانی از جنایت‌هایی که مسلمانان را به جان هم می‌اندازد صهیونیسم جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه منشأ تروریسم انحصار گرایی و افراطی گرایی در عقیده است گفت: داعشی ها وجود خود را اسلام محض می‌دانند و فهم خودشان را تنها فهم صحیح از اسلام می دانند و باقی را کافر می‌پندارند و بعد احساس تکلیف کرده و دست به کشتار مردم می‌زنند.

وی بیان کرد: هر جایی در کره زمین که این‌گونه اقدامات وجود دارد و آنها را ریشه یابی کنیم انحصارطلبی و انحصار گرایی در تفکر و عقیده را می‌بینیم.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: علت جنگ و کشتارها همین انحصار طلبی در تفکر و عقیده و منشأ مالی و پشتیبانی از جنایت‌هایی که مسلمانان را به جان هم می‌اندازد صهیونیسم جهانی است.

وی بیان کرد: امروزه هیچ کشور و هیچ دینی مثل مسلمانان به جان هم نیفتاده‌اند و یکدیگر را نمی‌کشند و منشأ این همه جنایت‌ها اختلافات افراطی دینی و عقیدتی است.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: برای ریشه کن شدن این اختلافات و برادرکشی‌ها باید سعه‌صدر بیشتری در باورها و عقاید داشته باشیم و به عقاید مختلف احترام بگذاریم.

وی ابراز داشت: راه وحدت همین است و باید جلوی انحصارطلبی و انحصارگرایی گرفته شود و با هر عقیده و مسلکی که هستیم باید به دیگران نیز حق دهیم که آنها به عقیده خود پایبند باشند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به اینکه بحث و گفتگو بین عقاید ایرادی ندارد گفت: نباید اختلافات موجب شود که دست به کشتار و ترور بزنیم و باید در نظر داشته باشیم ک عقاید انسان‌ها در کره زمین مختلف است و واقعیت این است که این اختلافات وجود دارد و ما باید گفتگو بین ادیان را داشته باشیم و به مشترکاتی برسیم و اختلافات را دور بریزیم و با استفاده از این مشترکات کار فرهنگی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اگر علما وحدت داشته باشند مردم نیز وحدت خواهند داشت افزود: اگر علمای شیعه و سنی با هم گفتگو کنند و روی مشترکات بحث کرده و عهدنامه‌ای ایجاد کنند این گفتگوها موجب می‌شود که مردم نیز وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان با اشاره به اینکه اگر علما اختلاف داشته باشند مردم نیز با هم اختلاف پیدا می کنند گفت: این همه اختلاف افکنی که در سال‌های مختلف داشته‌ایم نتایجی نداشته است و باید حالا تصمیم مهمی بگیریم و با یکدیگر به وحدت برسیم.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha