پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرعمادی

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی عمر خود را صرف ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) ،تربیت طلاب ،و تقویت باورهای دینی مردم نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ؛نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در پیامی در گذشت محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی، فرزند عالم ربانی آیت الله شیخ فرج الله کاظمی را  تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، با اشاره به اینکه ایشان از همان ابتدای شروع نهضت امام خمینی( ره) همراه با علمای استان لرستان نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا نموده اند، افزود:این عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب در سنگر امامت جمعه،مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز علمی و فرهنگی فعالیت های ارزشمندی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس حوزه علمیه پاکدشت ،تالیف صدها کتاب و مقاله از جمله آثار ماندگار آن روحانی فاضل می باشد اظهار داشت:این عالم فقید، عمر با برکت خود را صرف ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)،تربیت طلاب و تقویت باورهای دینی مردم نموده است.

امام جمعه خرم آباد  در پایان،درگذشت این عالم فرزانه را به محضر حضرت ولی عصر (عج) ،رهبر فرزانه انقلاب،حوزه های علمیه و مردم ولایتمدار استان لرستان تسلیت عرض نموده و از خدای متعال علو درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر را برای بازماندگان مسئلت نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالقاسم قاسم پور IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    درود بر مردمانی که خردمندانه و خرد ورزانه دوشنبه ۱۳۹۴/۶/۹ را در وداع با عالمی فرزانه سرزمین دلفان را قطعه ای پاک در بهشت به ایرانیان شناساندند.سلام بر دلفان که که این روز را با حضوری پررنگ در وداع با جسم پاک و روح مطهر آن عارف بی ریای بی تکلف این چنین به زیور عشق آراستند و فارغ از هرگونه رنگ و ریا ورقی پر افتخار بر برگهای زرین تاریخ افزودند. بی شک زبان از بیان این حضور ملی عاجز و روح بلند مرحوم حاج شیخ علی آل کاظمی همان آقا علی معروف قدر دان شما ملت قدرشناس خواهد بود…. دراینکه سالها ما به دلایل مختلف از شناخت عارف و عالم فرزانه خود بازنده بودیم تردیدی نیست. در اینکه نتوانستیم از ظرفیت های موجود استفاده ای درست داشته باشیم شبهه ای هم نیست.در اینکه چندین دهه از حضور آن چهره خرد و اندیشه در محافل علمی و مراکز سیاسی خود را محروم کردیم تا همواره رنج و حرمان بر تارک خسته از درد محرومین و مستضعفان باقی بماند هرگز خود را نمی بخشیم. در اینکه زخم های مان بیشتر از جراحات تاریخ است هم شکی نداریم. در اینکه از شهر و دیارمان مخروبه ساختیم و دستان پینه بسته را مرهم نبودیم و دلهای رنجور را دلداری ندادیم و خواب عمیق مان به دلیل بی توجهی مان همواره به رویای صادقه تبدیل نشد نیز شکی نداشته و نداریم . در اینکه هیچ یک از مناطق کشور شخصیتی چون آقا علی با هویت و شناسنامه ای سراسر افتخار نداشت تا بدان سبب بر خود ببالد و او را رهبر و مقتدای خود کند ذره ای تردید هم نیست و در آخر در اینکه همواره بر خلاف مسیر آب شنا کردیم هم آگاهان به خوبی این را می دانند. ما در صدد بیان خطاهای خود و محرومیت از آن وجود نازنین نیستیم اما باید گفت که حرکت زیبای این روز تاریخی و قدر شناسی مردم و همراهی با مظلومیت آن خردمند دانش کیش مرهمی بود بر تمام آلام درون و برون آن دیار . هزاران آفرین بر این بینش و دانش و خردتان . درود بر شرافت ملی و غیرت مذهبی تان و سلام بر عزت آفرینی تان . تاریخ در برابر این بزرگواری شما خواهد ایستاد.