جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اکبر موسوی اندیکا

حوزه/ امام جمعه اندیکا، با اشاره به تلاش دشمنان جهت ایجاد اختلافات مذهبی در جامعه و میان جوانان، گفت: هیأت مذهبی می توانند با بصیرت دهی به جامعه زمینه این اختلافات را برچیند و موجب تقویت وحدت اسلامی در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا،  صبح امروز با حضور در مراسم تاسیس دو هیأت مذهبی در این شهرستان، اظهار داشت: تأسیس هیأت اقدام بسیار مهمی جهت تأثیرگذاری هرچه بیشتر در جامعه و تعمیق باورهای دینی است.

این استاد حوزه، با اشاره به ضرورت وجود هیأت های مذهبی، بیان داشت: در گذشته، مراسمات مذهبی، متناسب با ایام ولادت و عزاداری های معصومین(ع) برگزار می شد، اما وجود تشکیلاتی برای ساماندهی و برنامه ریزی مستمر در این خصوص به دلیل جایگاه این مجموعه فرهنگی در جامعه احساس می شد که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری میان جوانان، این مهم نیز محقق شد.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به تلاش دشمنان جهت ایجاد اختلافات مذهبی در جامعه و میان جوانان، گفت: هیأت طراز و نمونه، هیأتی است که با بصیرت دهی به جامعه زمینه این اختلافات را برچیند و موجب تقویت وحدت اسلامی در جامعه شود.

امام جمعه اندیکا، در پایان بر حضور مردم و مسئولان در برنامه های هیئات مذهبی تأکید و خاطر نشان کرد: حضور مردم در کنار مسئولان در مراسمات مذهبی اعم از عزاداری‌ها و جشن‌ها، محیطی دوستانه و عاری از هرگونه تشریفات اداری را فرآهم می‌کند و این مهم بر تقویت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر«همدلی و همزبانی دولت و ملت» می افزاید.

 لازم به ذکر است، شهرستان اندیکا، که یکی از شهرهای محروم استان خوزستان است، تا پیش از این فاقد هرگونه هیأت و دسته جات عزاداری منسجم بود و بدین دلیل نیز، دفتر امام جمعه با همکاری طلاب و روحانیون تنها مدرسه علمیه این شهرستان، اقدام به راه اندازی دو هیأت در اندیکا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha