چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه ماهشهر

حوزه/ گروه داعش تروریستی و حامیان آن در منطقه، تروریست واقعی و عامل عقب ماندگی در جهان اسلام هستند، متاسفانه برخی دولت‌های منطقه با ثروت هنگفت و ایجاد جریان‌های فکری باطل، به تقویت این گروه‌ها کمک می‌کنند.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام‌جمعه ماهشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به حملات اخیر رژیم آل سعود به یمن اظهار داشت: تجاوز هوایی عربستان با استفاده از سلاح خوشه‌ای به شمال یمن سبب کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شده و این در حالی است که آنها ادعای دین‌داری و اسلام‌گرایی می‌کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: مردم یمن در حقیقت به جرم بی‌گناهی کشته و ترور می‌شوند؛ رژیم آل سعود با زیر پا گذاشتن تمام قواعد بین‌المللی می‌خواهد ملت یمن را نابود کند.

امام‌جمعه ماهشهر، با اشاره به اقدامات کشورهای غربی در تجهیز، نیروهای تکفیری و تروریست، بیان داشت: تروری که در مجامع بین‌المللی تعابیری از آن را می شنویم چیزی جز لفاظی نیست؛ در غرب دولت‌ها رسماً جهت ترور مجهز می‌شوند و حمایت‌های کامل، اطلاعاتی و تسلیحاتی آنان از دولت‌ها و گروه‌های تروریست منطقه ازجمله عربستان و داعش به خوبی گواه این مطلب است.

وی گروه داعش و حامیان آن در منطقه را تروریست واقعی و عامل نکبت‌بار در جهان اسلام خواند و گفت: برخی دولت‌های منطقه با ثروت هنگفت و ایجاد جریان‌های فکری باطل، به تقویت این گروه‌ها کمک می‌کنند و این مسئله همه دنیای اسلام را متأثر کرده است.

حجت الاسلام غبیشاوی، بر لزوم بسیج رسانه‌ای در آشکارسازی هویت حقیقی جریان‌های باطل تأکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما باید با کار فکری و فرهنگی مستمر و جهادی، ماهیت اعمال آنها را نمایش دهند و بدین صورت افکار مستقل و انسان‌های حقیقت‌جو متوجه خواهند شد که تروریسم واقعی کیست و مبارزان حقیقی جهت برپایی صلح جهانی چه کسانی هستند.

وی در پایان، بر اقدام جدی دستگاه دیپلماسی کشور در این خصوص تأکید و خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید در راستای برگزاری اجلاس‌های مختلف و ایجاد ارتباط با رسانه‌های که در جامعه برد دارند، برای رساندن صدای مظلومان به گوش جهانیان تلاش کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha