شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایندگی المصطفی در بنگلادش

حوزه / سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامي ايران در بنگلادش از مرکز آموزشی جامعة المصطفی درداکا بازدید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام عباس واعظی دهنوی سفیر ایران در داکا، به اتفاق سید موسی حسینی رایزن فرهنگی و جمعی از همراهان از نزدیک با فعالیت‌های مرکزآموزشی جامعة المصطفی در داکا آشنا شدند.

بنا بر اعلام رسمی جامعة المصطفی(ص)، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمد اشرف‌الدین خان، رئیس گروه علوم قرآن و حدیث مرکزآموزشی جامعة المصطفی در داکا، ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان، گزارشی اجمالی از فعالیت‌های مرکز آموزشی المصطفی در داکا را ارائه نمود.

حجت الاسلام محمد علیرضایی نماینده جامعة المصطفی در بنگلادش نیز با تأکید بر این که علم همچون گنجی است که کلید آن سوال است، ابراز داشت: در حوزه علمیه قم در عین برگزاری کلاس‌هایی با مشارکت 300 تا400 طلبه، همچنان سوال از استاد یکی از متداول ترین روش‌های آموزشی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام واعظی دهنوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی ضمن اشاره به حدیثی از مولی الموحدین امیرالمومنین علی(علیه السلام) اذعان داشت: رحمت خدا بر کسی که می‌داند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا خواهد رفت.

واعظی دهنوی جذابیت معارف ناب اسلامی را از مهمترین عوامل گسترش عاشقان معارف ناب الهی عنوان کرد و ابراز داشت: علی رغم تمام مخالفت‌های دشمنان الهی علیه اسلام ناب، روز به روز بر گستره عاشقان معارف الهی افزوده می‌شود.

* ایران، تنها مانع زیاده خواهی های استکبار است

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این که تمام فعالیت آمریکا از تفکر استعمارگری نشأت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها مانع در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به دسیسه‌های گوناگون استکبار برای مقابله با گسترش معارف ناب الهی در جوامع انسانی یادآور شد: استکبار جهانی در ابتدای امر تمام تلاش خود را معطوف به فعالیت‌های فرهنگی در جوامع اسلامی نموده بود؛ که با توجه به فرهنگ غنی اسلام دستاورد در خور توجهی کسب نکرد.

سفیر ایران افزود: استعکار و استکبار جهانی با تغییر در روش‌های مستبدانه خود، ضمن تلاش برای تخریب هرچه بیشتر چهره واقعی اسلام در عرصه‌های بین المللی، سعی می‌کنند تا در میان مردمان جهان، از اسلام چهره‌ای خشن و به دور از عقلانیت را به تصویر بکشند و اسلام را نماد خشونت، سربریدن و آتش زدن انسان‌های زنده جلوه دهند.

وی با اشاره به بهره برداری حداکثری غرب از جهل مسلمانان نسبت به آموزه‌های واقعی اسلام، اذعان داشت: امروز داعش نیز با بهره‌گیری از این فضاها، جوانان را از کشورهای مختلف وارد عرصه‌های مبارزاتی با دیگر مسلمانان می‌کند.

حجت الاسلام واعظی دهنوی در پایان تأکید کرد: کسانی که مشغول تحصیل علوم دینی هستند، باید ضمن فراگیری معارف عالی اسلام، در میان جوامع انسانی روشنگری نموده، سطح معلومات دینی مردم را ارتقاء دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha