جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مومن

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: طبق قانون متقاضیان بایستی از لحاظ علمی در حدی باشند که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتوانند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله مومن، طی سخنانی به عنوان سومین سخنران پیش از دستور جلسه اول هجدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، پیرامون برگزاری آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نکاتی را یادآور شد.

وی با اشاره به مواد قانونی شرایط انتخاب شوندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: «طبق قانون، علاوه برای شرایطی که برای کاندیداهای مجلس خبرگان ذکر شده است این افراد بایستی از لحاظ علمی در حدی باشند که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشند و بتوانند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند. از این رو تدبیری اندیشه شده تا داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون کتبی و پس از قبولی در آزمون کتبی نیز در مصاحبه شفاهی علمی شرکت نمایند تا با توجه به وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری افرادی که به درجه علمی مزبور رسیده اند وارد عرصه انتخابات این مجلس شوند».

گفتنی است: براساس تبصره1 ماده3 آیین نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می باشند.

خاطرنشان می شود: آزمون علمی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صبح روز یکشنبه 15شهریور ماه در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است داوطلبان  که به هر دلیل از شرکت در این آزمون بازمانده باشند می توانند در آزمون دیگری که در دی ماه از طریق شورای نگهبان برگزار خواهد شد شرکت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha