جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان از اجرای طرح "هادیان اخلاقی" با مشارکت اساتید اخلاق، در سال تحصیلی جدید، در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام محسن فقیهی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به تحصیل 200 طلبه در مدرسه ملاعبدالله، در خصوص برنامه های فرهنگی این مدرسه در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: برنامه های مختلفی تدوین شده که به طور مثال در زمینه باحث مباحث اخلاقی، 10 جلسه از محضر آیت الله العظمی مظاهری استفاده خواهیم شد، البته اساتید اخلاق دیگری نیز از قم و اصفهان به صورت هفتگی  در مدرسه حضور خواهند یافت.

مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان از تدوین طرح "هادیان اخلاقی" خبر داد و افزود: در قالب این طرح، اساتید اخلاق در حجره های طلاب حضور یافته و به تبیین مباحث اخلاقی می پردازند.

وی همچنین از ایجاد بخشی برای نشر خصوصیات و توصیه های اخلاقی اساتید و علما در بین طلاب این مدرسه خبر داد و افزود: این بخش بیشتر برای بیان نکات اخلاقی علمای گذشته مانند شیخ انصاری است که هفته ای دو بار به روز رسانی می شود. در کلاس ها هم اغلب این نکات به طلاب یادآوری شده تا آنها نسبت به سیره این علما آگاهی یافته و به آن علاقه مند شوند.

حجت الاسلام فقیهی به ارائه خدمات مشاوره ای نیز اشاره کرد و ادامه داد: طلاب در زمینه های خانواده و ازدواج، مباحث تحصیلی و موضوعات سیاسی از مشاوره های مختلفی بهره مند می شوند.

وی در تشریح برنامه های بصیرتی مدرسه، عنوان کرد: امسال، نشست های سیاسی همچون گذشته پیگیری خواهد شد، همچنین با توجه به نزدیکی انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، کرسی های آزاد اندیشی برای طلاب تدارک دیده شده است که در زمان خود برگزار میشود.

مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان اضافه کرد: اخبار سیاسی مختلف از سایت های معتبر خبری از طریق تابلو اعلانات به اطلاع طلاب خواهد رسید.

حجت الاسلام فقیهی در ادامه از برنامه های قرآنی و دعوت از قاریان مطرح و بین المللی خبر داد و یادآور شد که جلسات انس با قرآن مانند گذشته، هفته ای یک شب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha