جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مصوبات شورای اقامه باید به صورت کامل اجرایی شود گفت: امروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به دلیل دور شدن از معنویات و ترک نماز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، سومین جلسه شورای اقامه نماز استان یزد در «مسجد نظرکرده» برگزار شد.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، در این جلسه  ارتباط با خدا را یکی از اساسی ترین تکالیف انسان دانست و اظهار داشت: نماز زمینه ساز همه خوبی ها و مصونیت بخش همه ی جوانان و نوجوانان است زیرا برقرار کردن ارتباط با خدا به معنی برقراری ارتباط با همه ارزش‌ها و خوبی‌ها و مسئولیت‌ بخشی به انسان‌ها است.

نماز مقدمه دست کشیدن انسان از گناه وعاقبت به خیری

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز یزد اجرایی شود ادامه داد: زمینه ای فراهم شود تا مصوباتی که در جلسات ستاد اقامه نماز مطرح می‌شود با پیگیری جدی تحقق پیدا کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کسانی که اهتمام به نماز دارند و به آن مقید هستند، کمتر به دنبال فساد می‌روند و با مشکلات کمتری در زندگی موجه هستند اضافه کرد: افراد نماز خوان ممکن است مشکلاتی هم در زندگی داشته باشند اما برای حل مشکلات خود به دنبال کارهای نادرست و زشت که سبب فساد در جامعه می‌شود، نمی‌روند زیرا نماز انسان را از منکرات و نازیبایی‌ها و گناهان نجات می‌دهد و کسانی هم که گناهی انجام می‌دهند در صورتی که به نماز توجه داشته باشند، سبب می‌شود که از گناه دست کشیده وعاقبت به خیر شوند.

نماز به انسان مصونیت می‌بخشد

وی با بیان اینکه اگر به نماز توجه ویژه داشته باشیم، نماز به ما مصونیت می‌بخشد و این خودش ارزش بسیار بالایی دارد تاکید کرد: هرچه در جامعه  بد‌ی‌،دروغ و غیبت‌ها و بسیاری دیگر از گناهان وجود دارد همه در اثر دوری از نماز است زیرا کسانی که به نماز مقید هستند شاید خلاف‌هایی انجام دهند اما این خلاف آنها، خلاف‌های بزرگی که زمینه ایجاد فساد در جامعه و انحراف باشد نیست.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند مساجد سنگر هستند و باید این سنگرها را حفظ کنیم به دلیل این است که این سنگر و نماز انسان را از شیطان و بسیاری از بدی‌ها در امان می‌دارد تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که ما به جوانانمان در برابر تهاجم فرهنگی مصونیت می‌دهیم، نماز است و هر کسی در این مسیر جدیت داشته باشند، مسلم هست که به جامعه خدمت می‌کند.

روی قضاشدن نمازهای صبح کارشود

امام جمعه یزد با بیان اینکه در بین نمازها، متاسفانه امروز نماز صبح بسیاری از افراد قضا می‌شود و باید روی دلایل این موضوع بیشتر کار شود خاطرنشان کرد: کسانی هم که نماز نمی‌خوانند را باید به وسیله امر به معروف و نهی از منکر به سمت نماز کشاند و زمینه نماز خوان شدن آنها را برای سعادت به خیری خودشان فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha