شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد

حوزه/ اگر جوانان و نوجوانان ما با روح توحيد و نقش معنويت در زندگي به خوبي آشنا شوند با شوق و ذوق تمام به اقامه نماز و انجام تكاليف ديني خود مي پردازند.

به گزارش خبرگزای «حوزه» از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد، در سومین جلسه شورای اقامه نماز استان یزد که بعد از اقامه نماز صبح در مسجد نظرکرده یزد به امامت آیت الله علاقمند برگزار شد ،ضمن اظهار خرسندی از شرکت در نماز جماعت صبح این مسجد بعنوان یکی از مساجد قدیمی یزد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: اگر مي خواهيم جامعه را به اقامه نماز، برپايي نماز جماعت و حضور در مساجد تشويق نمایيم اين امر مهم بايد از سنين كودكي، نونهالي و نوجواني صورت گيرد.

ميرمحمدي با اشاره به ضرب المثل سحرخيز باش تا كامروا باشي ادامه داد: فرهنگ ملي و مذهبي ما اهميت و توجه زيادي به برخاستن در صبح زود و گفتگو با خداي مهربان داشته است و در ايام نه چندان دور رويه كار همه ما اين بوده است كه صبح زود بيدار مي شديم و اولين كاري كه انجام مي داديم اقامه نماز و گفتگو با خدا بوده است.

وي با اشاره به اینکه الحمدالله پس از انقلاب مساجد ما به ويژه در استان يزد از رونق خوبي برخوردار است خاطرنشان كرد: بايد نونهالان، نوجوانان و جوانان را با برگزاري برنامه هاي جذاب تشويق، تا در مساجد حضور يابند

استاندار یزد، با بيان اينكه انجام فرائض ديني نبايد جنبه اجبار و تحميلي به خود بگيرد افزود: اگر جوانان و نوجوانان ما با روح توحيد و نقش معنويت در زندگي به خوبي آشنا شوند با شوق و ذوق تمام به اقامه نماز و انجام تكاليف ديني خود مي پردازند.

استاندار یزد به همت و تلاش مديران و مسئولين اجرايي استان در اقامه نماز در ادارات و نهادهاي دولتي اشاره كرد و گفت: خوشبختانه مديران و مسئولين استان دارالعباده يزد اهتمام و تلاش ويژه اي براي گسترش اخلاق، مذهب، عرفان و معنويات در جامعه دارند و با اين عنايت مي توانيم بيشتر از گذشته به ترويج فرهنگ نماز و اقامه نماز در جامعه بپردازيم.

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت آپارتمان نشینی جامعه، و گسترش شبکه های اجتماعی و ماهوراه در بین خانواده ها فضای جامعه را دگرگون کرده است گفت: جای نگرانی است که جوانان و نوجوانان ما امروز وقت عزیز و گرانبهای خود را با این وسایل می گذرانند اما اگر بتوانیم فرزندان خود را چه در خانه و چه در مدرسه با مسجد و نماز آشنا می توانیم آن ها را دگرگون کنیم.

حجت الاسلام حبیبیان رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، هم در ادامه این جلسه ، از تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد خبر داد و از احیای نماز جماعت صبح به عنوان یکی از برنامه های ستاد یاد و از کلیه اعضای شورا برای این مهم دعوت به عمل آورد.

گفتنی است در این جلسه دیگر مدیران دستگاه های فرهنگی مرتبط با نماز و کلیه اعضای شورای اقامه نماز نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha