سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فلوریدا

حوزه / یک موسسه اسلامی در فلوریدا آمریکا اقدام به توزیع غذای رایگان برای نیازمندان می کند. همچنین این موسسه کلاسهایی را برای معرفی مردم با اسلام برگزار می کند...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مراسم بزرگ پخش مواد غذایی بین فقرا به همت «جامعه اسلامی فلوریدای مرکزی» در کنار مسجد الرحمن در شهر اورلندو در ایالت فلوریدای امریکا برگزار شد.

این مؤسسه حدود سی سال پیش خدماتش را در راستای کمک به جامعه فلوریدا اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان آغاز کرد. هدف این مؤسسه گسترش جوهره اسلام یعنی همدلی و شفقت است.

در همین راستا یک دستگاه تریلر بزرگ حاوی صدها جعبه مواد غذایی مختلف از جمله نان، برنج، مواد پروتئینی، سبزیحات، غذاهای کنسرو شده، حبوبات، انواع دسرها، نوشیدنی‌ها و غیره در یکی از پارکینگ‌های بزرگ منطقه پارک کرد تا داوطلبان مؤسسه غذاها را از تریلر خارج کرده و بین مردم پخش کنند.

مردم که از ساعت نه صبح برای دریافت مواد غذایی صف بسته بودند مقدار پیش‌‌بینی شده از هر یک از مواد موجود برای هر خانواده را دریافت کردند. مواد خوراکی به همه مردمی که برای دریافت آن آمده بودند رسید و مردم از برگزارکنندگان مراسم تشکر کردند. مراسم تا حدود ساعت دو ظهر ادامه داشت.

جنیفر جانسون مسلمان امریکایی اهل فلوریدا و مدیر بخش خدمات اجتماعی جامعه اسلامی فلوریدای مرکزی درباره برنامه‌های مؤسسه توضیح داد: «مؤسسه دو روز در هفته برنامه پخش غذای رایگان برای مستمندان دارد (به زودی این تعداد به سه بار در هفته خواهد رسید.) به این ترتیب هر هفته بین 150 تا 200 خانواده (حدود 1200 نفر) اطعام می‌شوند. »

خانم جانسون گفت: «علاوه بر اطعام فقرا، مؤسسه همچنین درمانگاهی دارد که روزهای شنبه به طور رایگان به مردم خدمات پزشکی ارائه می‌دهد. پزشکان و پرستاران داوطلب در این روز وقت خود را به معاینه رایگان مردم از جمله کسانی که از بیمه درمانی برخوردار نیستند اختصاص می‌دهند. حتی چهارشنبه گذشته درمانگاه برای همه مراجعه‌کنندگان نیازمند به طور رایگان واکسن آنفولانزا تزریق کرد. »

95درصد از نیازمندان که غذا دریافت می کنند، مسلمان نیستند

او اضافه کرد: «جالب است بدانید حداقل 95% کسانی که از خدمات مؤسسه از قبیل دریافت غذای رایگان استفاده می‌کنند مسلمان نیستند. ما برای ارائه خدمات و اهدای مواد غذایی از مردم کارت شناسایی یا هیچ گونه توضیحاتی درباره وضعیت خانوادگی‌شان نمی‌خواهیم. استفاده از خدمات ما برای عموم آزاد است. همچنین به آنها نمی‌گوییم که اسلام بیاورند یا به آنها همراه غذا، قرآن نمی‌دهیم. چون ما معتقدیم انشاءالله عملی که انجام می‌دهیم برای معرفی اسلام کافی است. »

البته مؤسسه اسلامی فلوریدای شمالی برنامه دیگری هم به نام «مرکز صلح» دارد که روزهای آخر هفته کلاس‌هایی برای معرفی اسلام برگزار می‌کند. شرکت همه مردم از مسلمان و غیرمسلمان در این کلاس‌ها آزاد است. جنیفر در این باره می‌گوید: «درِ مسجد ما به روی همه باز است. هر کس که بخواهد می‌تواند بیاید و ببیند ما در مسجد چه کار می‌کنیم. ما یک روز در ماه شام می‌دهیم و مردم را به بازدید از مسجد دعوت می‌کنیم. »

گفتنی است مراسم بزرگ بعدی مؤسسه برای پخش مواد غذایی بین مستمندان برای سه ماه بعد تعیین شده است، ولی همانطور که اشاره شد مؤسسه هر هفته دو بار برای اطعام فقرا غذای رایگان پخش می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha