پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله وحید

حوره/ معظم له با اشاره به اينكه مذهب و مملكت به قم وابسته است و اينجا مركز ايران و قطب جهان تشيع به شمار مي‌رود افزودند: بايد ابتدا مذهب شيعه احيا شود و پس از اقامه دين به مشكلات مردم رسيدگي شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آيت‌الله حسين وحيد خراساني ظهر امروز در ديدار شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه قم داراي دو خصوصيت مهم است گفتند: شهر قم در وهله اول عش آل محمد(ص) است و در وهله دوم اين شهر مركز حوزه علميه تمام جهان تشيع به شمار مي‌رود.

ایشان افزودند: امروز حوزه قم طراز اول تشيع در دنيا است و از كشورهاي مختلف و ممالك اسلامي به اين حوزه مراجعه مي‌كنند.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه خدمت به قم امري بسيار مهم است و بايد در اين شهر به گونه‌اي عمل كنيد كه مذهب هرچه بيشتر احيا شود، تصريح كردند: مهم‌ترين عمل احياي امر آل محمد(ص)‌ است و بايد مراسم‌ شهادت حضرت زهرا(س)، حضرت علي(ع) و امام صادق(ع) به شكل بسيار با شكوهي برگزار شود.

معظم له خطاب به شهردار قم گفت: حال كه شما فرزند پيامبر(ص) هستيد بايد در اين عرصه به طور مضاعف وارد عمل شده و مراسم‌ ديني با شكوه بسيار بيشتري برگزار شود.

حضرت آيت‌الله وحيد خراساني در توصیه ای به عوامل شهرداری در پایان اظهار كردند: اگر مي‌خواهيد در امور موفق باشيد روزانه قدري از قرآن را خوانده و آن را به امام زمان(عج) هديه كنید كه اين اقدام، اكسير عظيم است و در موفقیت شما جهت خدمت رسانی بهتر به مردم تاثیرگذار است.

خاطر نشان می شود در ابتدای این دیدار شهردار قم طی سخنانی مطرح كرد: بايد شهر قم به شأن و جايگاه واقعي آن به عنوان حرم اهل بيت(س) برسد.

دكتر سيد مرتضي سقاييان‌ نژاد خاطرنشان ساخت:شهر مقدس قم داراي ظرفيت‌هاي بسياري است و اميدواريم كه با عنايت حضرت معصومه(س) و رهنمودهاي مراجع تقليد زمينه‌هاي پيشرفت و آباداني قم را فراهم كنيم.

وي با اشاره به اينكه بايد از ظرفيت‌هاي موجود در شهر قم براي پيشرفت اين شهر به خوبي بهره‌ گرفت، اضافه كرد: بايد ظرفيت‌هاي بالقوه شهر قم را به مرحله عملي برسانيم.

شهردار قم در خصوص تاكيد حضرت آيت‌الله وحيد خراساني مبني بر تعظيم شعائر ديني به ويژه در شهادت ائمه اطهار(ع) بيان كرد:‌ در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) هفت هزار بنر در سطح شهر نصب شد و در سالروز شهادت امام صادق(ع) نيز ظرفيت‌ها براي تعظيم شعائر ديني به كار گرفته شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha