پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی خلیلی هفتگل خوزستان

حوزه/ امام جمعه هفتگل گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جریان رسانه‌ای کشور باید با تبیین شاخه‌های اصیل دینی، مانع از ترویج تفکرات باطل شده و از ضربه زدن به فرهنگ دینی و جامعه مؤمنین جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتگل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های تفرقه افکنانه و ضد دینی، از سوی عناصر دشمن، اظهار داشت: این اقدامات با هدف تضعيف و ايجاد انحراف در مباني و ارزش‌های فرهنگي جامعه اسلامي از سوي صاحبان اتاق فكر و مخازن فكري غربي _ صهيونيستي به شدت دنبال می‌گردد؛ چراکه آنها در تلاشند تا بسترهاي ضد ديني اجراي طرح باستان گرايي و از سوی دیگر تفکر وهابیت را بيش از پيش مهیا می‌کنند.

وی تفکرات نژادی را یکی از عوامل تأثیر پذیر بودن در برابر هجمه‌های دشمن خواند و گفت: مطرح کردن تفکرات متعصبانه نژادی، ناشی از پیروی از هوای نفس و یا به سبب اشتباه و از روی ناآگاهی بوده و پیروان این تفکر، خیال می‌کنند که اسلام دینی شخصی است و نمی‌تواند حاکمیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام خلیلی، تعامل میان اهل سنت و شیعیان ایران را دارای سابقه طولانی و مثبت دانست و خاطرنشان کرد: مدت‌ زیادی است که وهابیت تکفیری در داخل ایران به دنبال تیشه زدن به ریشه وحدت شیعه و سنی است، درحالی‌که در این مدت ۳۵ سال که از انقلاب گذشته، همواره این دو مذهب به دور از تعصب دینی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند.

این کارشناس حوزوی، جنس فتنه وهابیت را از نوع فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید متولیان فرهنگی بحث تهاجم فرهنگی را جدی گرفته و تمام مواد و لوازم مبارزه با وهابیت و تفکرات غلط نژادی را فراهم کند، تا با ایجاد موج مبارزه فرهنگی از تبدیل فعالیت‌های مذبوحانه دشمن به معضل و بحران امنیتی و اجتماعی جلوگیری ‌شود.

فعال فرهنگی خوزستان، از تغافل رسانه‌ها و فعالان فرهنگی در این زمینه گلایه و تصریح کرد: به نظر می‌رسد رسانه‌ها و همه فعالان فرهنگی از این مسأله غفلت کرده‌اند؛ به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جریان رسانه‌ای کشور باید با تبیین شاخه‌های اصیل دینی مانع از ترویج تفکرات باطل شوند و از ضربه زدن به فرهنگ دینی و جامعه مؤمنین جلوگیری کنند.

امام جمعه هفتگل، در پایان خاطرنشان کرد: برای این‌که فرهنگ سازی مثبت انجام پذیرد و یا فرهنگ منفی از جامعه رخت بربندد و جامعه در مسیر فرهنگ سازنده و مثبت قرار گیرد، لازم است نسبت به ظرفیت‌ها و امکانات و فلسفه ایجادی هر چیز اطلاع‌رسانی دقیق و کامل انجام پذیرد، تا فرهنگ مصرف و بهره‌برداری از آن در مسیر درست و کمالی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha