جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرض الحسنه

حوزه / رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: نهادینه شدن صداقت در جامعه و بانک‌ها و همچنین جلب اعتماد مشتری، از راه‌کارها و لوازم اصلی تحقق بانکداری اسلامی در جامعه است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی لیلابی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که امروز متاسفانه بانک‌های کشور، با ارائه خدمات بانکداری اسلامی فاصله دارند گفت:باید لوازم و مقدمات بانکداری اسلامی را در جامعه تبلیغ ،ترویج و نهادینه کنیم و در این راستا عزمی راسخ نیاز است.

این استاد حوزه و دانشگاه ، با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی مبتنی بر تسهیم سود و زیان است افزود:با مطالعه قوانین و بخش نامه های اجرایی کشورهای مختلف می بینیم که راه های شفاف سازی معاملات و پیگیری‌ها صورت می‌گیرد و در این زمینه اعتماد لازم حاصل خواهد شد.

شیوع ربا در جامعه راه قرض الحسنه را مسدود می کند

وی با تمسک به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اگر ربا حلال باشد ،مردم کسب و کار را رها می‌کنند، بیان داشت:متاسفانه شیوع پدیده مذموم ربا در جامعه راه وام و قرض الحسنه را نیز مسدود خواهد کرد و مشکلات مردم نیز رفع نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی لیلابی، با اشاره به این که گرفتن پول اضافه و بدون انجام کار مفید و عدم حضور در مشارکت و تولید به نوعی ظلم تلقی می شود، خاطر نشان کرد: این نحوه معامله باعث پیدایش دشمنی و قساوت نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد:طبق آیات و روایات قران کریم ربا در همه ادیان حرام تلقی شده است و مستوجب عذاب الهی است.

فرمان ۸ماده ای مقام معظم رهبری در این خصوص ۸سال است که عملی نشده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان، با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در سال 1380 به روسای قوای سه گانه نیز گفت: ایشان در خصوص مبارزه همه جانبه و سازمان یافته با مفاسد مالی و اقتصادی فرمان ۸ ماده‌ای صادر نمودند که در آن بر خشکانیدن ریشه فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره گشا در این باره به صراحت تاکید داشته‌اند.

حجت الاسلام حسینی لیلابی با اشاره به اینکه همه دستگاه های متولی باید به طور جدی در خصوص فرمان رهبر معظم انقلاب تمهیدات لازم را به کار گیرند، یادآور شد:انتظار می رود در جامعه اسلامی بانکداری اسلامی بیشتر به کار گرفته شده و در این خصوص پیگیری‌های لازم اتخاذ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha