جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید مراقب باشیم تا رسانه تحت سیطره فرهنگ غرب قرار نگیرد، زیرا تفکرات غربی ها در این عرصه مخالف با اسلام است که منشاء فساد نیز دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با کارکنان مرکز صدا و سیمای استان اصفهان که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، به بیان چند نکته مهم در مورد رسانه و صدا و سیما اشاره کردند و  اظهارداشتند: رسانه یکی از ابزار مهم ارتباط و تبلیغات در دنیاست، اگر بتوانیم از این ابزار در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم، قطعا بسیاری از مشکلات در این عرصه از بین خواهد رفت و اگر نگوییم همه این مشکلات از بین خواهد رفت، بلکه می‌توان گفت این مشکلات قابل تخفیف خواهد بود.

رسانه را باید جدی گرفت

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که رسانه را باید جدی گرفت، بر ضرورت توجه بیشتر به رسانه و سرمایه گذاری در این بخش تاکید کردند و اظهار داشتند:  لازم است از علوم و تکنولوژی های روز در حوزه ‌های مختلف بهره گرفت. همانطور که اتم می توان مفید باشد، غیر مفید هم خواهد بود. البته این بستگی به نوع نگاه انسان و سلاطین دارد که چگونه از این علوم بهره‌ بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: امروز غرب از این علوم و تکنولوژی به جای این که به نفع بشریت استفاده کند، علیه انسان‌ها به کار می گیرند و میلیون‌ها انسان را در کشورهای مختلف به خاک و خون می‌کشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان  این که زبان هنر، زبان بسیار گویا است و کار هزاران منبر را انجام می‌دهد، گفتند: رسانه ابزار مفیدی است، اگر بتوانیم آن را در خدمت دین و اسلام در بیاوریم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

این مرجع تقلید بیان کردند: افتتاح و تأسیس شبکه ولایت یکی از فعالیت‌های مؤثر رسانه‌ها است که نقش مهمی در معرفی فعالیت‌ گروهک‌های تروریستی مانند داعش و وهابیت دارد.

ایشان اظهار داشتند: باید مراقب باشیم تا رسانه تحت سیطره فرهنگ غرب قرار نگیرد، زیرا تفکرات غربی ها در این عرصه مخالف با اسلام است که منشاء فساد نیز دارد.

در تولید فیلم خطوط قرمز رعایت شود

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: اسلام دینی جامع، کامل و  دارای فرهنگ غنی است و این دین یک سری خطوط قرمزی دارد؛ باید در تولید  فیلم  و سریال ها،  این نوع خطوط قرمز را رعایت کرد و اجازه ندهیم فرهنگ غرب، وارد این نوع خطوط قرمز شود.

ایشان در ادامه به  مسائل فرهنگی شهر اصفهان اشاره کردند و خاطرنشان ساختند: فرهنگ اصفهان در طول تاریخ، فرهنگ غنی بوده، باید مراقب این فرهنگ باشیم و نگذاریم افکار آلوده آن  را از بین ببرد.

زندگی مفاخر و بزرگان را به تصویر بکشید

این مرجع تقلید افزودند: استان اصفهان مهد علما، حوزه و بزرگان دین و مفاخری چون علامه مجلسی ها  است باید از این ظرفیت رسانه استفاده کرد و زندگی این مفاخر را به تصویر کشید تا مردم بیشتر با زندگی بزرگان دین آشنا شوند و از رفتار و کردار آنها تاثیر بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha