شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام پناهنده

حوزه/ استاد حوزه گفت: تربیت شاگرد برای آینده اسلام خدمت بزرگی است، ولی اگر همراه این عمل، احساس مسئولیت هم تؤام شود، بهتر نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین پناهنده  در جلسه معارفه اساتید جدید مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) قم که پیش از ظهر امروز در نماز خانه این مدرسه برگزار شد با بیان اینکه تعلیم وتربیت از موضوعات بسیار مهم در دین مقدس اسلام است، اظهار داشت: تعلیم و تربیت آن قدر مهم  است که خدای متعال این وظیفه را ابتدا به عهده انبیاء(ع) گذاشت.

وی ادامه داد: انبیاء (ع) قبل از این که تربیت نفوس دیگران را به عهده بگیرند، روح و نفس خود را با آموزه های دینی صیقل داده اند و به تربیت خود پرداختند.

استاد مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)  با اشاره به اینکه ­مربیان تربیتی و آموزشی مسئولیت بسیار سنگینی در قبال دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) دارند، افزود: مربیان آموزشی برای این که بهتر بتوانند در طلاب جوان تأثیرگذار باشند و بهتر بتوانند خدمت به مکتب فقه جعفری کنند، لازم است گفتار و رفتار آنها در عمل یکی باشد، یعنی خود هم اهل عمل باشند.

وی ادامه داد: تربیت شاگرد برای آینده اسلام خدمت بزرگی است، ولی اگر همراه این عمل، احساس مسئولیت هم تؤام شود، بهتر نتیجه بخش خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهنده گفت: احساس مسئولیت نسبت به شاگردان مکتب جعفری، باعث می شود تا انسان در فعالیت خود کوتاهی نکند و به درستی از وظیفه­ای که به عهده او گذاشته شده، موفق بیرون بیاید.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha