جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، راه دست یابی کشورمان به عزت اقتصادی در دنیا را حمایت از تولید ملی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به توصیه های  مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت اقتصاد ملی و تحریم استفاده از کالای خارجی که مشابه آن در کشور وجود دارد، اظهار داشت: آنچه رهبر فرزانه انقلاب به درستی و با دغدغه ای خاص مطرح کردند، راه دست یابی کشور به عزت اقتصادی و استقلال در برابر بیگانگان است که همگان باید در راستای تحقق این هدف مهم و مقدس ، گام بردارند.

وی افزود: البته این مساله نیازمند فرهنگ سازی گسترده در داخل کشور به همت مسئولان و به خصوص رسانه های جمعی است تا با احساس تکلیف وارد این میدان شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بر لزوم فراهم شدن زمینه ها و بسترهای قانونی حمایت از تولید داخل تاکید کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مسئولان باید از خرید کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود به شدت پرهیز کرده و آن را تحریم کنند.

وی در عین حال نخستین پیش نیاز دست یابی به عزت اقتصادی از مسیر تولید ملی را رهایی از وابستگی فکری و اندیشه ای به غرب و شرق دانست و افزود: تا زمانی که این وابستگی در افکار عمومی ما وجود داشته باشد، ما به اهداف خویش در بخش های اقتصادی دست پیدا نمی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان همچنین خاطرنشان کرد: به لطف الهی در کشور ما در سایه وجود رهبری حکیم و مردمی بصیر، بسترهای لازم برای خودکفایی و تولید ملی فراهم است، منتهای مراتب نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون ، جامع و کارشناسانه و همچنین نظارتی جدی وجود دارد تا از این رهگذر ان شاالله به رشد کیفی و کمی در عرصه تولید دست یابیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha