شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه مجتهدی

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی صبح امروز در محل این مدرسه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از تهران، حجت اسلام و المسلمین حبیبی، تولیت مدرسه علمیه مجتهدی ، در این مراسم با خیر مقدم به همه طلاب این حوزه گفت: این ماه متعلق به امام رضا(ع) است، لذا امیدواریم خداوند همه مارا به برکت این امام همام با صراط دین آشناتر کرده و عالم به احکام دین رسول اکرم(ص) قرار دهد تا بتوانیم مروج آن باشیم.

وی با اشاره به روایت «العماء ورثه الانبیاء» گفت: به شیوه تبلیغ انبیا الهی دقت کنید ببینید آنها پاداشی جزء قرب الهی نمی خواهند، لذا شما نیز در راه تبلیغ و ترویج احکام الهی هیچ چشم داشتی نداشته باشید

حجت الاسلام والملسمین حبیبی، خاطر نشان کرد: بیش از هزار سال از آمدن اسلام گذشته  اما با وجود همه مخالفت ها با شیعه و رهبران آن،  این مکتب راستین همیشه به سمت اوج و سربلندی پیش رفته چرا که سرافرازی دین خدا وعده الهی است، بنابراین شما نیز همانگونه انبیاء این را به مردم منتقل می کردند تکلیف خود را انجام دهید.

وی افزود: این مقام و راهی که برای ما باز شده راه تکامل معنوی، دینی، عرفان و شناخت است که اولین  مرحله آن خود شناسی است که باید همه به آن اهتمام داشته باشند.

تولیت  مدرسه  علمیه مجتهدی خطاب به طلاب حاضر در مراسم گفت: خودتان را به تقوا و زهد ، کوشش، فعالیت مجهز کنید، مطالعه و مباحثه داشته باشید، بدانید هیچ گروهی از دانمشدان بالاتر از دانش شما ندارند، چرا که همه دانش ها در خدمت عالم ماده است ولی دانش الهی در خدمت روح و حقیقت وجودی انسان است لذا علم دین به مراتب برتر از سایر علوم است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیبی با تاکید بر اهمیت تهذیب اظهار داشت: در قرآن کریم به امر تهذیب اشاره شده (وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ) که در آن تزکیه مقدم بر علم آموزش است که این مهم جایگاه این امر را می رساند.

تولیت حوزه علمیه مجتهدی با اشاره به انحرافاتی که در طول تاریخ برخی خواص داشته اند ، تصریح کرد: در ادیان قبل از ما از جمله یهودیان و مسیحیان ، به دلیل کوتاهی خواص ،  انحرافاتی در دین آنها  دیدارتر و  شاهد ظهور  شعب مختلفی برای دین خود شدند که این امر بر هوشیاری خواص مسلمان هم تاکید می کند .

وی ، با تاکید بر بهره گیر طلاب از امکانات روز  افزود: زمان تحصیل طلاب و علما ما در  نجف، به اندازه امروز امکانات موجود نبود اما به حق  طلاب جهاد گر بودند بطوریکه  امروز هر چه کتاب ارزشمند داریم همه تالیف آنهاست مانند کتاب جواهر که در شرایطی سخت نگاشته شد.

این استاد حوزه، در پایان با بیان اینکه این مدرسه در بین سایر مدارس درخشندگی  خاصی دارد، گفت : این مهم   به برکت وجود اساتیدگرانقدری است که اخلاق، ادب و شخصیت را در کنار درس برای طلاب متحد می کنند پس باید قدر اساتید را بدانیم و با توجه به آنها شاهد تربیت طلاب مهذب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha