جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر ارزانی

حوزه/ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: امر کتاب و کتابخوانی امروز باید فرهنگ غالب در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام امیر ارزانی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان در رابطه با  اهمیت کتاب، درگفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: در اهمیت کتاب، همین بس که اولین دستور خداوند به پیامبر اکرم(ص) سفارش به خواندن بوده است ، و امیرالمومنین(ع) می فرمایند: "كتاب بوستان دانشمندان است".

وی افزود: مقام معظم رهبری هم بارها در مناسبت های مختلف بر ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی و همگانی شدن آن تاکیدات فراوانی داشته اند از جمله اینکه فرمودند: "امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است"؛ و ایشان"كتاب را دروازه‌اى به سوى گستره‌ى دانش و معرفت" دانستند.

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: امروز امر کتاب و کتابخوانی باید به یک فرهنگ غالب در کشور تبدیل شود زیرا جامعه ای که با کتاب غریبه باشد، جامعه ای ایستاست و روز به روز فاصله اش با جوامع پویا بیشتر و بیشتر و غیر قابل جبران می شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان گفت: نمایشگاه کتاب اصفهان، امسال به نسبت سال های گذشته با حضور ناشران بیشتری شروع به کار کرد و در این زمینه با رشد 10 در صدی روبرو بودیم  به گونه ای که 600 ناشر داخلی و 10 ناشر بین المللی حضور دارند و ما امیدوار هستیم با استقبال مردم فرهیخته،فرهنگ دوست و کتابخوان اصفهان از نمایشگاه امسال، و با برنامه ریزی هایی که صورت می پذیرد، در سال های آینده شاهد حضور ناشران بیشتری باشیم.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اختصاص مبلغ 700 میلیون تومان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت یارانه کتاب به شهروندان اصفهانی جهت خرید از نمایشگاه گفت: انتظار می رود مردم عزیز استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب اصفهان بعمل آورند، زیرا در نمایشگاه امسال کتاب های مفید و مناسبی با عناوین و موضوعات گوناگون مذهبی، تاریخی، آموزشی، کمک درسی و... مخصوص همه رده های سنی عرضه شده اند.

یاد آور می شود: نمایشگاه کتاب اصفهان از 11 تا 16 شهریور ماه با شرکت 400 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha