سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آبادی پیشه

حوزه/ معاون اداری و مالی حوزه علمیه کشور، با بیان این که تقویت و پرورش یک طلبه به معنای تبلیغ فرهنگ در جامعه است، تصریح کرد: امروز حمایت از حوزه های علمیه بهترین راه تقویت فرهنگ وقف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه، معاون اداری و مالی حوزه های علمیه امروز در کمیته مشترک سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه علمیه  که در ساری برگزار شد، با اشاره به عدم احصاء و احیاء موقوفات حوزه های علمیه در کشور، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت ها موجود در جهت احصاء و احیاء این موقوفات که سال ها است بر زمین مانده، در زمینه استقلال حوزه های علمیه بکوشیم.

وی، تشکیل کمیته وقف در حوزه را زمینه ساز احیاء موقوفات حوزه های علمیه دانست و افزود: خوشبختانه در این کمیته طی چند سال اخیر کارهای خوبی صورت گرفته، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه، با اشاره به این که خوشبختانه امروز یک نگاه مشترکی در مجموعه حوزه علمیه و سازمان اوقاف برای احصاء و احیاء موقوفات کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی در این بخش نیازمند همکاری همه مجموعه های سیاسی و فرهنگی کشور هستیم.

معاون اداری و  مالی حوزه علمیه کشور، با بیان این که تقویت و پرورش یک طلبه به معنای تبلیغ فرهنگ در جامعه است، تصریح کرد: امروز حمایت از حوزه های علمیه بهترین راه تقویت فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با اشاره به این که امروز بسیاری از موقوفات مربوط به حوزه علمیه در کشور وجود دارد که همچنان گمنام و بدون متولی است، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته وقف در حوزه علمیه فرصت بسیاری خوبی را برای شناسایی و احیاء این موقوفات فراهم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha