شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام شکوری خوی

حوزه / امام جمعه خوی گفت: انجام کاری به شکل نیکو و با انگیزه خدایی و رساندن خیر و سود به دیگری بدون چشم داشت، یک نوع احسان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز در جلسه مجمع خیرین سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهارداشت: امام صادق(ع) می فرمایند:«مردم بیشتر از آنکه با عمر خویش زندگی کنند با احسان و نیکوکاری خود زندگی می کنند و بیشتر از آنکه با اجل خود بمیرند بر اثر گناهان خود می میرند».

وی افزود: انجام کاری به شکل نیکو و با انگیزه خدایی و رساندن خیر و سود به دیگری بدون اینکه چشم داشت هرگونه جبران باشد یک نوع احسان است، لذا هر کسی با توجه به برخورداری های خود از قبیل ثروت، دانش، موقعیت اجتماعی و مسئولیت باید در سود رسانی به جامعه و رفع نیازمندی ها بویژه در زمینه بهداشت و درمان تلاش نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری، با اشاره به وظایف مهم مجمع خیرین سلامت،خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، شناسایی نیازمندی های بهداشتی و درمانی جهت برطرف ساختن، شناسایی و برقراری ارتباط با پزشکان نیکوکار و مؤسسات خیریه بهداشتی و درمانی و همچنان شناسایی خیرین داخل و خارج کشور و بهره گیری از توان بالفعل و بالقوه آنان و در نهایت ارائه مشاوره به خیرین از جمله وظایف مهم مجمع خیرین سلامت است.

وی با گلایه از کم کاری اعضای مجمع خیرین اذعان داشت: امروز مشکلات بهداشت و درمان خوی در یک وضعیت اسف بار و دردناک قرار گرفته است بطوری که همه می دانیم دو بیمارستان قمر بنی هاشم و مدنی با تمامی مجموعه های وابسته کلنگی هستند و قابل استفاده نمی باشند لذا تلاش در زمینه بهداشت و درمان و رفع معضلات عملیاتی و اجرایی بیمارستان خیریه آیت الله العظمی خویی از جمله وظایف سنگین مجمع است.

اما جمعه خوی افزود: باید یک ستاد عملیاتی برای پیگیری موضوع بیمارستان آیت الله العظمی خویی راه اندازی شود و درخواست یک هیئت بازرسی از ریاست جمهوری یا از وزیر بهداشت جهت رسیدگی به شرایط نامناسب بیمارستان های خوی تشکیل گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha