جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 357507
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
آیت الله علما - کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت : امر تربیت خصوصا در حوزه های علمیه بسیار مهم و اساسی است و نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه ، آیت الله مصطفی علما، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه کرمانشاه در جمع طلاب جدید الورود، با تاکید بر اهمیت تربیت طلاب  اظهار داشت : امر تربیت خصوصا در حوزه های علمیه بسیار مهم و اساسی  است و نباید از این مهم غافل بود بلکه  باید ظرف وجودی خود را ظرف بندگی و عبودیت الهی قرار دهیم .

وی افزود : طلاب باید  از بدو ورود به حوزه و ابتدای طلبگی تمام اهتمام خود را بکار گیرند تا در مرحله اول خود را اصلاح بنمایند چرا که بهترین و سرآمدترین علم ها، علم اصلاح خویش و خود سازی است تا در مرحله بعد  بتوانیم در اصلاح جامعه و دیگران موفق باشیم .

وی  گفت : بعد از توجه به خودسازی، باید نشاط را در اولویت برنامه های طلبگی و زندگی خود قرار دهیم و با تمام وجود و قوا و با روحیه ای سرشار از نشاط و معونیت در کسب علم و تهذیب قدم برداریم.

امام جمعه کرمانشاه  با تاکید براینکه داشتن توفیق سایر موفقیت ها و توفیقات را به همراه خواهد داشت، بیان داشت: در حوزه باید  علم و عمل با هم اجین گردد چرا که روحانیون مسئول فرهنگ و تربیت مردم و نسل جوان هستند لذا باید همه ما در این مسیر تلاش بنماییم.

آیت الله علما تاکید کرد: امروز طلاب باید به  وظایف و تکالیف خود به نحو درست و احسن عمل کنند همچنان که امام خمینی (ره) این امر را به درستی انجام دادند و با انقلاب خود  دوباره  اسلام را زنده و دنیا را متحول و دگرگون ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه پرداختن به دروس را مهم و ضروری دانست و عنوان کرد : طلاب باید مباحثه را در اولویت قرار دهند چرا که این امر آنها را صاحب نظر خواهد نمود و از طرفی این مهم همان مسیری است که  بزرگان دین به آن اهتمام فراوان داشتند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه درس و بحث طلبگی تعطیلی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز ما باید  نسبت به حفظ قرآن و نهج البلاغه تلاش کنیم  و جلوتر از زمان خود بیاندیشیم و در مسیر طلبگی هرگز به فکر تعطیلی نباشیم و در اندیشه ترویج مکتب اهل بیت(ع) باشیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha