جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم بزرگداشت عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین آل کاظمی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: تواضع، ادب و مهربانی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آل کاظمی ستودنی بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین آل کاظمی از روحانیون سرشناس لرستان عصر امروز با حضور ائمه جمعه استان، حوزویان، استاندار و جمعی از مردم در مصلای شهرستان نور آباد برگزار شد.

 در این مراسم مدیر حوزه علمیه استان لرستان، گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی از روحانیون برجسته استان لرستان بود که با ارائه خدمات علمی حوزوی و سیاسی منشاء آثار خیر در کشور و استان بود.

وی گفت: بسیاری از مردم منطقه لرستان و استان‌های همجوار دینداری خود را مدیون پدر مرحوم ایشان حضرت آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی موموندی می دانند و خدمات خالصانه این مجاهد فرزانه در حوزه علم و دین و آگاهی بخشی به مردم منطقه را هرگز فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام مبلغی یادآور شد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی محققی توانمند و شایسته بود که با تالیف صدها کتاب ارزشمند علمی حوزوی و دانشگاهی توانست دین خود را به اسلام و انقلاب و فرزندان ایران اسلامی ادا کند.

وی خاطرنشان کرد: از 150 اثر تالیفی و ترجمه‌ای این عالم ربانی، هشت جلد آن به تفسیر قران کریم اختصاص داردو باید با جرأت به قلم و زبان شیوا و گیرای این عالم پژوهشگر اعتراف کرد.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، با اشاره به این که این مجاهد فرزانه علاوه بر مبارزه با رژیم ستم شاهی در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مجاهدی نستوه دوشادوش سایر مردم و روحانیون نقش موثری در هدایت مردم منطقه داشت، تصریح کرد: علاوه بر زحمات ایشان، در مبارزه با رژیم پهلوی در دوران دفاع مقدس هم دوشادوش بسیجیان و رزمندگان از آب و خاک مملکت اسلامی دفاع کرد و امروز شایسته است مجاهدت‌های این عالم ربانی برای نسل جوان بازگو شود.

وی با اشاره این که ایشان در تربیت بسیاری از طلاب و مبلغان هم زحمات زیادی کشیده اند گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آل کاظمی با تاسیس حوزه علمیه پاکدشت به تربیت خیل عظیمی از طلاب آن شهر اهتمام داشت.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان به 15 سال فعالیت آن مرحوم به عنوان امام جمعه شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفت: این عالم فرزانه علاوه بر حضور در سنگر دین در سنگر سیاسی و دفاع از حقوق مردم نیز خدمات شایانی را به مردم منطقه ارائه داد.

سخنران این مراسم در پایان افزود: آن مرحوم دودوره به نمایندگی از مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و بسیاری از مشکلات مردم منطقه را مرتفع کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha