پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمد موسوی آران و بیدگل

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل، برگزاری نماز جماعت در اماکن مذهبی، پارک ها، امامزادگان و مدارس را لازم دانست و گفت: روحانیون باید نسبت به گسترش نماز جماعات در اماکن عمومی اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام موسوی امام جمعه آران و بیدگل در نشست ستاد اقامه نماز آران و بیدگل که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد گفت: اولین وظیفه حاکمیت اسلامی اقامه نماز و فرهنگ سازی آن در بین کلیه طبقات مردم است.

وی، برگزاری نماز جماعت در اماکن مذهبی، پارک ها، امامزادگان و مدارس را لازم دانست و افزود: اقامه نماز در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است و آموزش و پرورش در این راستا باید اقدام مؤثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل نیز در این نشست گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیازمند هم افزایی بیشتر دستگاه های فرهنگی است.

وی، توسعه فرهنگ نماز در ادارات و اماکن عمومی را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: اقامه  نماز جماعت در اماکن عمومی، فرهنگ سازی اقامه نماز است لذا باید فضاهای مناسب برای اقامه نماز در اماکن عمومی بویژه در محدوده مسیرهای گردشگری و پارک ها فراهم شود.

دبیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد آران و بیدگل، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه فلسفه اقامه نماز را نیاز مدارس دانست و خاطر نشان کرد: تبیین فلسفه نماز، الگوی رفتاری بودن والدین در خانواده ها و ارائه وجه مثبت و خوشایند دین از مهم ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان، نوجوانان و جوانان است.

حجت‌الاسلام مردان، تجلیل از خادمان نماز در مساجد و مدارس را تجلیل از نماز دانست و افزود: تشویق و ترغیب آحاد مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان به نماز و تقدیر و تجلیل از فعالان امر نماز گامی بلند برای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha