جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمید راحلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، از اشتغال به تحصیل ۱۸۹۰ طلبه خواهر در ۱۲ مدرسه علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: آذربایجان غربی برای اولین باردر کشور با ثبت نام ۸۴۴ نفر طلبه توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حمید راحلی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 95-94 حوزه علمیه خواهران، با اشاره به ارزش وجودی انسان اظهارداشت: اگر انسان را از زمین جدا کنیم مثل سایر کرات ارزشی خاصی نخواهد داشت چراکه خداوند متعال با آفرینش و خلق اولین انسان به خویش تبارک الله گفت همچنین بهره مندی از قوه عقل موجب تمایز و ارزشمندی انسان نسبت به سایر مخلوقات شده است.

وی افزود: روح انسان دارای ارزش والایی است و به واسطه روح، انسان به تکامل می رسد، حیات روح او به واسطه عقل است و اگر انسان با عقل بدون روح باشد احساس نخواهد داشت اگر چنانچه عقل انسان دارای امتیاز و ویژگی خاص است بواسطه علم و دانش اوست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: اگر انسان علم داشته باشد ولی در عمل کارایی نداشته باشد فایده و سودی برای خود و دیگران نخواهد داشت و چنانکه علم نداشته، به آن عمل نکند و اخلاص در عملش نباشد اهمیتی خاصی دربر نخواهد داشت.

وی، به جایگاه علم در قرآن اشاره کرد و افزود: کلمه علم در قرآن قریب به 80 بار تکرار شده و در این مورد حضرت علی (ع) می فرمایند:«العلم سلطان/ علم قدرت می آورد».

حجت الاسلام حمید راحلی، در ادامه با ارائه گزارشی از حوزه علمیه خواهران استان، اذعان داشت: امسال 1890 طلبه در سطح استان در 12 مدرسه مشغول به تحصیل هستند و برای اولین بار در سطح استان است که پذیرش از مقطع سیکل شروع شده و در دو شهر استان خوی و ارومیه با پذیرش این دوره موافقت و اقدامات لازم انجام یافته که از ترم بهمن ماه طلاب خواهر مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی افزود: با پیگیری  های صورت گرفته تعداد مدارس سطح 3 در استان را به 3 مدرسه در شهرستان های ارومیه ،خوی و میاندوآب افزایش دادیم.

وی به افتتاح مدرسه الزهرا(س) ارومیه اشاره کرد و افزود: امسال دو مدرسه الزهرا(س) ارومیه و میاندوآب در آغاز سال تحصیلی افتتاح می  شود .

وی به اهمیت حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و اذعان داشت: تحصیل در حوزه های علمیه خواهران منطبق با سفارشات ائمه اطهار(ع) است و جایگاه علوم و معارف اسلامی بین سایر علوم ممتاز ویژه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: در سال تحصیلی جدید 60 درصد افزایش ورودی داشتیم و این نشان دهنده علاقه خانواده ها و استان آذربایجان غربی به تحصیل در زمینه معارف دینی و اسلامی است.

حجت الاسلام راحلی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی برای اولین باردر کشور با ثبت نام 844 نفر طلبه توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند که این امر نشانگر توجه و اهتمام مردم در کسب تحصیل حوزوی و کسب معارف علوم دینی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمیه جعفرزاده IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام من قراره برای بازپذیری حوزه ثبت نام کنم در ماکو هستم خواستم وقتشو مطلع شوم و چه کتاب هایی داده میشه /؟