شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام برقراری - امام جمعه سنقر و کلیایی

حوزه/ امام جمعه سنقر و کلیایی گفت : با توجه به اینکه دنیای امروزی از فرهنگ غربی، سر خورده شده، حوزه علمیه باید نقش جهانی خود را ایفا کند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه با اشاره به نقش مهم و ارزنده حوزه بعنوان یک جایگاه انسان ساز اظهار داشت : دنیای متمدن غربی از فرهنگ و بی هدفی جوامع آن زده شده و تمایل به سمت و سوی هدایت و سعادت دارد از این رو می طلبد، حوزه علمیه نقش جهانی خود را ایفا نماید.

وی افزود : با توجه به اینکه اسلام و انقلاب به تمام دنیا صادر شود و مردم بصورت صحیح و درست از انقلاب واقعی آگاهی داشته باشند از این رو می طلبد تا حوزه های علمیه به علم روز و تمام ابزارهای آن مسلح شوند و در همین راستا بتواند محکم و قاطع در راستای اهدداف و آرمانهای بلند خود قدم بردارد.

وی با اشاره به علملکرد و برنامه های حوزه های علمیه در داخل کشور تصریح کرد : در حال حاضر شاهد پویندگی و بالندگی حوزه و حرکت ملت بزرگ ایران اسلامی بسوی ترقی و پیشرفت در سطح بین الملل هستیم .

حجت الاسلام برقراری، تاکید کرد : حوزه نقش هدایتی جامعه را بسوی صلاح و فلاح برعهده دارد و حتی در بحث اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ایرانی دارای جایگاه و مسولیت خطیری است.

امام جمعه سنقر گفت : حوزه علمیه در همه ادوار تاریخی نقش و آثار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است و در همه حال و شرایطی همیشه پویا فعال و سرزنده بوده است لذا از این رو باید فقه و حوزه سنتی بعنوان شاکله اصیل حفظ گردد.

وی در پایان یادآور شد : آنچه که همه فعالیت ها را در این راستا ارزش می بخشد بصیرت ولایی و دوری از هر گونه حاشیه گرایی و پرهیز از سکولاریسم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha